آزمایش موشک هایپرسونیک نو از طریق پیونگ یانگ

به گزارش مجله زیبایی زندگی، کره شمالی در تشریح مشخصات پرتابه شلیک شده در بامداد سه شنبه گفت که؛ یک موشک هایپرسونیک نو را آزمایش کرده است.

آزمایش موشک هایپرسونیک نو از طریق پیونگ یانگ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روز گذشته اخباری مبنی بر شلیک پرتابه ای نامعین به سمت دریای سیاه مخابره شد که از سوی ارتش کره شمالی صورت گرفته بود و پس از آن اظهارات کننده این کشور در سازمان ملل مبنی بر اینکه استفاده از فناوری موشکی حق طبیعی این کشور است و قصد ندارد از آن در مقابله با سایر کشور ها استفاده کنند منتشر شد و حال خبرگزاری رسمی کره شمالی، ضمن تایید این خبر و شلیک موشک اعلام کرده است که پیونگ یانگ در روز سه شنبه اقدام به آزمایش یک موشک هایپرسونیک نو کرده است.

براین اساس بامداد روز گذشته خبرگزاری فرانسه به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش داده بود که؛ کره شمالی پرتابه ای نامعین را شلیک کرده است و طبق بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، ماهیت این پرتابه شلیک شده از طریق کره شمالی معین نبوده و به سمت دریای ژاپن پرتاب شده است.

یک اندیشکده نظامی دولتی کره شمالی پیش از این ضمن انتقاد از آزمایش موشکی کره جنوبی از زیردریایی، اعلام کرده بود که؛ تداوم و توسعه این موشک ها سبب آغاز مجدد تنش های مرزی خواهد شد.

کیم سونگ، کننده کره شمالی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تاکید بر حق این کشور در راستای انجام آزمایش موشکی و شلیک پرتابه گفت: پیونگ یانگ قصدی برای استفاده از این فناوری ها علیه هیچ کشوری را نداشته و نخواهد داشت.

وی با اشاره به اقدامات مختلف واشنگتن بر ضد پیونگ یانگ ادامه داد: ما این انتظار را نداریم که دولت کنونی آمریکا سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی را کنار گذاشته و با ما همراه شود.

کیم سونگ اضافه نمود: در صورتی که آمریکا واقعاً خواهان خاتمه جنگ با کره است باید ابتدا درباره توقف استقرار تسلیحات استراتژیک در کره جنوبی بیاندیشد.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت که نو کیودوک، کننده ارشد هسته ای کره جنوبی در روز سه شنبه در تماس تلفنی با سونگ کیم، کننده ویژه آمریکا در امور کره شمالی درباره آخرین پرتاب موشک کره شمالی به گفتگو پرداختند.

بنا به گفته این وزارتخانه، این گفتگوی تلفنی ساعاتی پس از شلیک موشک کوتاه برد به سوی دریای ژاپن از سوی کره شمالی صورت گرفت، دو طرف ارزیابی ها را در مورد آخرین شرایط شبه جزیره کره از جمله پرتاب موشک کوتاه برد کره شمالی و بیانیه های اخیر به اشتراک گذاشتند و راه های پاسخ به این اقدام را مورد بحث قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این دو کننده بر ضرورت مدیریت پایدار شرایط شبه جزیره کره و همکاری های آبی بین کره جنوبی و آمریکا توافق کردند.

به گفته این وزارتخانه، نو و کیم تصمیم گرفتند روز پنجشنبه شخصاً در اندونزی با یکدیگر ملاقات کنند. کیم در حال حاضر سفیر آمریکا در جاکارتا هم هست.

دریای ژاپن طی سال های گذشته تبدیل به محلی برای آزمایش موشک های بالستیک کوتاه برد نو کره شمالی شده است.

چند روز پیش هم،پیونگ یانگ گفت موشک هایی که از سوی کره شمالی پرتاب شدند برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوی هرکشور تهدیدکننده بودند.

بر این اساس، این موشک ها با برد 800 کیلومتر با عبور از منطقه ها هوایی کره شمالی به هدفی در سواحل شرقی این کشور اصابت کردند.

برخی منابع خبری طی روز های اخیر از برگزاری رژه نظامی شبانه کره شمالی خبر دادند که در پی آن تجهیزات نظامی نو از جمله موشک های بالستیک این کشور به نمایش گذاشته بود و حال شبکه راشا تودی، از موفقیت آمیز بودن آزمایش موشکی کره شمالی در آخر هفته جاری خبر داده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم پیش از این، در گزارشی ضمن ابراز نگرانی از آغاز دوباره فعالیت ها در تأسیسات اتمی کره شمالی، اعلام کرده است که این اولین فعالیت اتمی پیونگ یانگ از اوایل سال 2019 میلادی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1862

به "آزمایش موشک هایپرسونیک نو از طریق پیونگ یانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش موشک هایپرسونیک نو از طریق پیونگ یانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید