آمریکا تحریم های جدیدی علیه کره شمالی اعمال کرد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، وزارت خزانه داری آمریکا در پی آزمایش موشکی کره شمالی بر فراز ژاپن، دو شخص و سه نهاد حامی پیونگ یانگ را به فهرست تحریم های خود اضافه نمود.

آمریکا تحریم های جدیدی علیه کره شمالی اعمال کرد

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا امروز (آدینه) اظهار داشت افراد و نهاد های بیشتری که از کره شمالی حمایت نموده اند به فهرست تحریم ها اضافه خواهند شد.

به گزارش رویترز، برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا تاکید نمود: پرتاب موشک های بالستیک دوربرد کره شمالی، از جمله بر فراز ژاپن، نشان دهنده بی اعتنایی مداوم به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، صادرات نفت به کره شمالی که مستقیماً به توسعه برنامه های نظامی و تسلیحاتی این کشور یاری می نماید، منجر به تحریم دو شخص و سه نهاد شده است. این وزارتخانه هشدار داد واشنگتن به اعمال تحریم ها علیه این افرادی که از فعالیت های کره شمالی حمایت نمایند، ادامه خواهد داد.

سه روز پیش، کره شمالی یک موشک بالستیک میان برد را بر فراز ژاپن شلیک کرد. این موشک حدود 4 هزار و 600 کیلومتر بر فراز ژاپن پرواز کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد. ژاپن این اقدام را خشونت آمیز خوانده و وزیر دفاع این کشور در پاسخ به این اقدام گفته است تمام گزینه ها را برای کشورش محفوظ می دارد. کره جنوبی و آمریکا نیز روز بعد، در مانور های مشترک، 4 موشک زمین به زمین به سمت دریای شرقی ژاپن شلیک کردند.

در عین حال، گنگ شوانگ، معاون نماینده چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت آمریکا را عامل تنش های منطقه معرفی کرد و گفت: آمریکا درباره موضوع هسته ای، سیاست دوگانه ای دارد و رزمایش های سیاسی را انجام می دهد که فضای امنیتی منطقه را مسموم نموده است. در چنین شرایطی، تنش های فزاینده در این شبه جزیره (شبه جزیره کره) نباید تعجب آور باشد.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مهر 1401 بروزرسانی: 15 مهر 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2188

به "آمریکا تحریم های جدیدی علیه کره شمالی اعمال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تحریم های جدیدی علیه کره شمالی اعمال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید