آمریکا در عراق دنبال تشکیل دولتی موافق با برنامه های خود است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، کننده ائتلاف الفتح ضمن هشدار نسبت به عواقب مداخلات آمریکا در مسائل داخلی عراق، تأکید کرد که همه باید در عراق، این مداخله آمریکا را رد کنند.

آمریکا در عراق دنبال تشکیل دولتی موافق با برنامه های خود است

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کریم علیوی کننده ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری نسبت به عواقبت مداخلات ایالات متحده آمریکا در تشکیل دولت جدید عراق هشدار داد.

علیوی به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت که آمریکا در تلاش است در مسئله تشکیل دولت جدید، مداخله کند؛ زیرا خواستار تشکیل دولتی بر اساس برنامه های خود است.

وی با بیان اینکه هدف واشنگتن از این اقدام، اجرای طرح های خود در عراق و منطقه است، تأکید کرد که ملت عراق به ویژه تظاهرات کنندگان و حتی مرجعیت دینی نیز هر گونه مداخله خارجی در تصمیم [ملت]عراق را رد می کنند.

این کننده عراقی خاطر نشان کرد که هر گونه مداخله یا اعمال نظر خارجی، عواقبی دارد. به همین دلیل، همه باید این مداخله آمریکا را رد کنند و این تصمیم و راه چاره باید عراقی باشد.

در همین ارتباط، نسیم عبدالله عضو ائتلاف الفتح گفت که احزاب و فراکسیون های سیاسی این کشور در خصوص نامزد های نخست وزیری به توافقی دست یافته اند.

عبدالله شرح داد که این فراکسیون ها بر نامزدی دو فرد جهت تصدی سِمت نخست وزیری عراق به توافق رسیده اند، ولی از گفتن اسامی این دو نامزد امتناع کرد.

حسن شاکر الکعبی رئیس فراکسیون مجلسی بدر هم از فشار آمریکا به برخی فراکسیون های سیاسی عراق برای انتخاب نخست وزیر جدید خبر داد و گفت که واشنگتن با این فشار، قصد دارد، نخست وزیری در عراق انتخاب شود که به آمریکا متمایل باشد.

شاکر تأکید کرد که هر گونه مداخله آمریکا و همپیماناش در امور داخلی عراق به ویژه انتخاب نخست وزیر، غیر قابل پذیرش است و نخست وزیر جدید باید حافظ حاکمیت و استقلال تصمیم های عراق از مداخلات آمریکا و سایر کشور های خارجی باشد.

وی همچنین گفت که از سال 2003 تا به امروز، فشار ها و مداخلات آمریکا در کشور وجود داشته است و همه دولت ها نیز تسلیم این فشار ها شدند.

دوازده روز از استعفای عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق عراق که هم اکنون نخست وزیری دولت پیش برد امور در این کشور را برعهده دارد، می گذرد و سه روز دیگر فرصت باقی است تا فراکسیون های عراقی بر سر شخصیت هایی که می توانند رأی مجلس را برای نخست وزیری جلب کنند، به توافق برسند.

با نزدیک شدن به انتها مهلت قانونی برای برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در معرفی کاندیدای نخست وزیری، او روز سه شنبه (19 آذر) از فراکسیون ها خواست در خصوص شخصیت های مورد نظر خود برای برعهده دریافت سِمت نخست وزیری به توافق برسند.

با استعفای عادل عبدالمهدی به دنبال تظاهرات اخیر در این کشور، محمد الحلبوسی با استناد به ماده 76 قانون اساسی عراق، به برهم صالح 15 روز فرصت داد نامزد نخست وزیری را شناسایی و معرفی کند.

در صورت شناسایی و معرفی نامزد یا نامزد های نخست وزیری، مجلس عراق در اسرع وقت برای رأی گیری در این مورد، جلسه تشکیل خواهد داد. معترضان و سیاستمداران عراق با توجه به شرایط فعلی اخیر، خواستار معرفی شخصیت فراجناحی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 618

به "آمریکا در عراق دنبال تشکیل دولتی موافق با برنامه های خود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در عراق دنبال تشکیل دولتی موافق با برنامه های خود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید