آنکارا: تحریم آمریکا علیه ترکیه، برای روابط دوجانبه بسیار مخرب است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، وزارت خارجه ترکیه ضمن مخرب توصیف کردن طرح تحریم این کشور در مجلس سنای آمریکا، چنین اقداماتی را توهین به تصمیمات حاکمیتی مستقل خود توصیف کرد.

آنکارا: تحریم آمریکا علیه ترکیه، برای روابط دوجانبه بسیار مخرب است

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) در واکنش به موافقت کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا با طرح تحریم این کشور به بهانه خرید سامانه پدافند موشکی اس-400 از روسیه، این چنین اقداماتی را برای روابط دو کشور بسیار مخرب دانست.

به نوشته خبرگزاری آناتولی وزارت خارجه ترکیه ضمن محکوم کردن تصویب طرح تحریم این کشور در سنا، گفت: اقدامات اخیر که با محاسبات داخلی سیاسی در کنگره اجرا شد... بی احترامی به تصمیمات حکومتی مستقل ما درباره امنیت ملی خود است.

وزارت خارجه ترکیه با بیان اینکه ترکیه دلایل پشت تصمیم کمیته سنا برای تحریم به بهانه خرید اس-400 را می داند، اضافه کرد: [دلیل آن] نارضایتی عمیق از ضربه سنگین ترکیه به پروژه ای است که از مدت ها قبل به دقت برنامه ریزی شده بود... [چنین اقداماتی] از آسیب زدن به روابط آمریکا-ترکیه هم فراتر رفته است.

این بیانیه ضمن تهدید تلویحی آمریکا به انجام اقدامات متقابل توسط ترکیه، از کنگره این کشور خواست که رویکرد سازنده ای در قبال تحولات و روابط دو کشور اتخاذ کند تا اهداف مشترک آنها را تحت تاثیر قرار ندهد.

پیش از بیانیه وزارت خارجه ترکیه، ابراهیم کالین سخنگوی سخنگوی رئیس جمهور این کشور نیز گفته بود حتی تحریم ها نیز نمی توانند ترکیه را از به کار بردن سامانه پدافند موشکی اس-400 باز دارد. (جزئیات بیشتر)

کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز گذشته با اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل اقدام این کشور در خرید سامانه اس-400 از روسیه موافقت کرد.

باب منندز سناتور دموکرات و یکی از اعضای کمیته روابط خارجی نیز در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت این طرح به ترکیه نشان می دهد که رفتارش در قبلا سوریه و خریداری سامانه اس-400 قابل قبول نیست.

از سوی دیگر قانونگذاران آمریکایی می گویند که در حال آنالیز بازخرید جنگنده های اف-35 فروخته شده به ترکیه توسط نیروی هوایی ارتش ایالات متحده هستند. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 602

به "آنکارا: تحریم آمریکا علیه ترکیه، برای روابط دوجانبه بسیار مخرب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا: تحریم آمریکا علیه ترکیه، برای روابط دوجانبه بسیار مخرب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید