اتحادیه اروپا 120 هزار تن کشمش ترکیه را برگشت زد، راه برای صادرات کشمش ایران باز شد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، اتحادیه اروپا 120 هزار تن کشمش ترکیه را به دلیل مسائل بهداشتی و به جامانده سموم کشاورزی برگشت زد که این امر شرایط صادرات 150 هزار تن کشمش ایران را تسهیل می نماید.

اتحادیه اروپا 120 هزار تن کشمش ترکیه را برگشت زد، راه برای صادرات کشمش ایران باز شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

محمدعلی طهماسبی در گفت وگو با خبرنگار بخش کشاورزی خبرنگاران در پاسخ به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر باقی ماندن کشمش کشاورزان از سال گذشته در انبارها گفت: حدود 800 هزار تن کشمش توسط ایران، ترکیه ، یونان، آمریکا، چین ، هند، فراوری می گردد که 180 تا 200 هزار تن آن مربوط به ایران است.

وی اضافه نمود: 200 هزار تن کشمش در امسال در کشور فراوری می گردد که 70 هزار تن آن باید در بازار داخلی کشور مصرف و مابقی آن صادر گردد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال گذشته 113 هزار تن کشمش ایران صادر شده است که در 5 ماهه امسال نیز 34 هزار تن کشمش صادر شده است و در ادامه سال باید حداقل 150 هزار تن کشمش ایران صادر گردد.

طهماسبی توضیح داد: بر اساس کشمشی که در 5 ماهه امسال صادر شده است دیگر کشمشی از سال گذشته در انبارها باقی نمانده اما فراوری مناسب (200 هزار تنی امسال) باید به هر نحو شده صادر گردد.

وی گفت: در محصولاتی باغی مانند کشمش، پسته و زعفران می توان آنها را در انبار نگهداری و انبارداریهای لازم را انجام داد و یک باره نباید آنها را در بازارهای صادراتی عرضه داشت زیرا این امر منجر به برهم خوردن قیمت آن در بازارهای صادراتی می گردد.

وی گفت: 120 هزار تن از کشمش ترکیه به دلیل مسائل بهداشتی از اتحادیه اروپا برگشت خورده است که این امر شرایط صادرات کشمش ایران را بهبود می بخشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه نمود: میزان به جامانده سموم به کشمشهای ترکیه بالاتر از استانداردهای اروپا بود که این امر شرایط مناسبی برای کشمشهای فراوریی و به جامانده ایران فراهم می نماید.

طهماسبی با تاکید بر اینکه بازار صادراتی کشمش در جهان به شدت رقابتی است گفت: شرایط صادرات کشمش و سایر محصولات باغی ایران در حال باز شدن است که موقعیت پس از برجام به آن یاری می نماید.

3 میلیون و 200 هزار تن انگور در امسال فراوری شد

وی در سرانجام گفت: در امسال 3 میلیون و 200 هزار تن انگور در کشور فراوری شده است که با توجه به این رقم از فراوری قیمت آن در بازار داخلی کاهش یافته است و تمایل کشاورزان به تبدیل آنها به کشمش را بیشتر نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 825

به "اتحادیه اروپا 120 هزار تن کشمش ترکیه را برگشت زد، راه برای صادرات کشمش ایران باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا 120 هزار تن کشمش ترکیه را برگشت زد، راه برای صادرات کشمش ایران باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید