اجرای بیش از یک هزار پروژه نیازمند 216هزار میلیارد تومان اعتبار

به گزارش مجله زیبایی زندگی، دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی گفت: برای اجرای یک هزار و 193 پروژه با 216 هزار میلیارد تومان احتیاج اعتباری برنامه ریزی شده است.

اجرای بیش از یک هزار پروژه نیازمند 216هزار میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرنگار از ، حسن مونسان دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی در نشست ستاد تسهیل گفت: قرار است یک هزار و 193 پروژه در استان با اعتبار 216 هزار میلیارد تومان اجرایی گردد، بر این اساس حدود 100 هزار میلیارد تومان احتیاج به منابع داریم.

او اضافه نمود: کل منابع شبکه بانکی خراسان رضوی 100 هزار میلیارد تومان است که از این میزان 70 هزار میلیارد تومان مصرف شده و 30 هزار میلیارد تومان باقی مانده و آزاد است.

دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی در تامین این منابع اقتصادی به خراسان رضوی یاری کند، ادامه داد: حجم سرمایه گذاری ها در قالب طرح های مصوب مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی بسیار بالا است که درخواست می گردد از آنجا که بیشتر بانک ها تفاهم نامه های ارزی با صندوق توسعه ملی منعقد نموده و کمتر تفاهم نامه های ریالی دارند، از منابع ریالی بانک هایی که حداقل یک برابر منابع خود را تامین می نمایند، بتوان ظرفیت تسهیلات دهی آن ها را افزایش داد.

مونسان اعلام کرد: در سال 1398، تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه مصوب شد، ولی واقعیت این است که این بودجه به استان اختصاص پیدا نکرد و بسیاری از پرونده های مربوط به طرح های متقاضی تسهیلات در صف انتظار برای دریافت تسهیلات باقی ماندند.

او همچنین کاهش 10 درصدی نسبت مالکانه برای استفاده طرح ها از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی، در نظر دریافت اولویت های استان در تخصیص منابع، تسهیل در صدور مجوز های قانونی از سوی صندوق توسعه ملی، شناور شدن بودجه برای مناطق کم برخوردار، حل معضل تخصیص منابع به اصناف و ثبت آن ها در سامانه مربوطه، کاهش بروکراسی اداری برای دریافت تسهیلات، جایگزین کردن تسهیلات ریالی به جای تسهیلات ارزی برای طرح های خراسان رضوی را خواهان شد.

/ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1092

به "اجرای بیش از یک هزار پروژه نیازمند 216هزار میلیارد تومان اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای بیش از یک هزار پروژه نیازمند 216هزار میلیارد تومان اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید