اظهارات وزیر خارجه قطر درباره حل بحران خلیج فارس

به گزارش مجله زیبایی زندگی، وزیر خارجه قطر توضیح داد، حل بحران روابط دوحه با چهار کشور عربی حوزه خلیج فارس یک پیروزی برای شورای همکاری خلیج فارس و موفقیتی برای همه است.

اظهارات وزیر خارجه قطر درباره حل بحران خلیج فارس

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از سایت النشره، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر گفت: اصول معین در بیانیه العلا یک سری اصول کلی و اساسی است و بحثی درباره انتشار یا عدم انتشار آن نشد و من از میزان اهتمام سایر کشورها به انتشار بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج (فارس) با خبر نیستم و هیچ دردسری درباره انتشار آن برای هیچ کشوری وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه اضافه نمود، شرایط بحران سال 2017 با بحران سال 2014 تفاوت دارد و شکاف موجود هم متفاوت بود، در نتیجه تفاهمات حاصله نیز متفاوت بوده است.

وزیر خارجه قطر عنوان داشت، بحران روابط دوحه با چهار کشور عربی حوزه خلیج فارس (عربستان، مصر، بحرین و امارات)، یک شرایط استثنایی بود و حل این بحران یک پیروزی برای شورای همکاری خلیج فارس بود.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی عنوان داشت: ما بر سر اصول اساسی پشت سر گذاشتن اختلافات کنونی و قواعد و قوانین حاکم بر روابط کشورها در آینده به اتفاق نظر رسیدیم.

وی ادامه داد، اصول این توافق عدم آسیب وارد کردن به هر کشوری یا مداخله در امور آن یا تهدید امنیت منطقه است و هنوز توافقی درباره انتشار بیانیه به امضا رسیده در اجلاس العلا حاصل نشده است، اما در آن اصول اساسی شرح داده شد.

وی گفت: ما در صدد کوشش برای تحمیل شروطی در این توافق از سوی کشوری علیه کشوری دیگر نیستیم.

وزیر خارجه قطر همچنین تاکید نمود: اقدامات مربوط به این توافق شامل بازگشت روابط تمامی طرف ها به روال عادی خود قبل از بحران است. ما نمی توانیم بگوییم که این توافق موفقیتی برای قطر، عربستان یا هر کشور دیگری است، بلکه این موفقیتی برای همه است.

چهل و یکمین اجلاس شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس با حضور سران کشورهای عضو ، سه شنبه در شهر العلا واقع در غرب عربستان برگزار گردید و کشورهای عضو با صدور بیانیه اختتامیه بیان کردند که هدفشان از امضای بیانیه العلا تقویت وحدت و انسجام در میان کشورهای عضو این شورا است.

عربستان، مصر، بحرین و امارات متحده عربی در پنجم ژوئن 2017 تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و علیه این کشور تحریم های مالی اعمال کردند. این کشورها قطر را به حمایت از گروه های تروریستی متهم نموده و بر دوحه یک لیست 13 ماده ای جهت عادی سازی روابط با این کشور تحمیل کردند.

قطر نیز اتهامات علیه خود را رد و بیان کرد که هیچ درخواست مغایر حقوق بین المللی را نخواهد پذیرفت. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1412

به "اظهارات وزیر خارجه قطر درباره حل بحران خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات وزیر خارجه قطر درباره حل بحران خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید