اعتراض اردکانی ها به مجوزهای جدید صنایع فولادی

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران/یزد جمعی از مردم اردکان نسبت به ایجاد صنایع فولادی در این شهر صنعتی گلایه و اعتراض کردند و خواهان برخورداری از هوای پاک و زندگی سالم در اردکان شدند.

اعتراض اردکانی ها به مجوزهای جدید صنایع فولادی

هر چند که صنایع فولادی از بهره وری بالایی برخوردار هستند اما از صنایع پرآبخواه و آلاینده به شمار می فرایند و به ویژه برای استان کویری یزد که از منابع بسیار محدود آبی برخوردار است، یک تهدید به شمار می رود.

با وجود این که نمی توان ظرفیت مالی صنایع فولاد و اشتغال این حوزه در استان یزد را انکار کرد اما صدور مجوزهای جدید برای فعالیت این صنایع در استان نیز به هیچ وجه قابل توجیه نیست و دستگاه های نظارتی مانند محیط زیست و آب منطقه ای و دستگاه های صادرکننده مجوز مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت باید به طور جدی در قبال هر نوع کوتاهی در استان جوابگو باشند.

در حال حاضر صنایع فولادی در شهرستان های مختلف استان یزد فعالیت دارند ولی در همین رابطه روز گذشته مردم اردکان به عنوان یکی از خشک ترین و کم آب ترین شهرستان های یزد نسبت به این مسئله اعتراض کردند چرا که تعداد قابل توجه واحدهای فولادی در این شهرستان نه تنها منابع آبی بلکه هوای اردکان را نیز تهدید می نماید.

جمعی از مردم اردکان با تابلوهایی منقوش به شعارهایی مانند آلودگی هوا کشنده تر از کرونا، خسته ایم از مدیران ناکارآمد، مجور فولاد باطل باید شود، هوای پاک حق مردم است، مرگ تدریجی یک شهر، هوا نداریم، اگر فکر می کنید پول بهای محیط زیست است، نفس تان را حبس کنید و پول هایتان را بشمارید، نه به صنایع آلاینده، اردکان آلوده ترین شهر ایران و سلامتی حق مردم است، خواهان ابطال مجوزهای جدید صنایع فولادی در این شهرستان شدند.

البته محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در این جمع حاضر شد که بخشی از سخنان وی در این مراسم را در ویدئوی زیر می بینید و می شنوید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1321

به "اعتراض اردکانی ها به مجوزهای جدید صنایع فولادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض اردکانی ها به مجوزهای جدید صنایع فولادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید