افزایش 9 هزار و 747 واحدی شاخص بورس

به گزارش مجله زیبایی زندگی، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سرانجام معاملات امروز با رشد 9 هزار و 747 واحد روبه رو شد.

افزایش 9 هزار و 747 واحدی شاخص بورس

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، بورس اوراق بهادار تهران بعد از ریزش پیاپی در روز های گذشته، امروز در یک فرایند رو به رشد در انتها معاملات با افزایش 9 هزار و 747 واحد روبه رو شد و به رقم یک میلیون و 105 هزار و 444 واحد رسید. اما شاخص کل با معیار هم وزن امروز 384 واحد کاهش یافته و به رقم 382 هزار و 835 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 413 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 5.6 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 447 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 298 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از 3 هزار و 636 میلیارد تومان رسید که در مجموع، معامله گران امروز بیش از 7.8 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 89 صدم درصد رشد کرد، اما شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم وزن یک دهم درصد کاهش یافت.

شاخص آزاد شناور 57 صدم درصد رشد کرد.

شاخص بازار اول بورس 92 صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 85 صدم درصد افزایش یافت.

امروز نماد های پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، پالایش نفت اصفهان، شستا، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی نوری بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و نماد بانک پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

نماد های پرتراکنش در بورس شامل بانک ملت، معدنی اپال کانی پارس، دارویی برکت، پالایش نفت اصفهان، توسعه و عمران امید، ملی مس ایران و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو بوده اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 76 واحد رشد نموده و به رقم 17 هزار و 552 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 170 هزار میلیارد تومان رسید.

خریداران پالایش یکم هنوز بعد از 7 ماه با 33 درصد زیان همراه هستند، در حالی که مقامات دولتی بار ها قول دادند که زیان خریداران پالایش یکم با سهام جایزه جبران می گردد که هنوز این وعده عملی نشده است.

امروز معامله گران در فرابورس بیش از 2.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 238 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 636 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد های هلدینگ معدنی خاورمیانه، آریا ساسول، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، ذوب آهن و پتروشیمی تندگویان بیشتری اثر افزایش در شاخص بورس را داشته اند؛ و برعکس، نماد بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

نماد های پرتراکنش در فرابورس شامل گسترش صنایع روی ایرانیان، فراوری و توسعه سرب و روی ایرانیان، سرمایه گذاری اقتصادی سپهر صادرات، توسعه و عمران استان کرمان، انرژی پیوندگستر پارس، توسعه راستا برق گیلان و پلیمر آریا ساسول بوده اند.

فردا اولین عرضه اولیه یک شرکت بورسی در بورس تهران برای صنایع غذایی کوروش در نماد قکورش انجام می گردد که این عرضه اولیه همراه با وراق تبعی اختیار فروش خواهد بود، به گونه ای که اگر خریداران این سهام تا سررسید سهام اوراق را نگه دارند از حداقل 25 درصد بازدهی برخوردار خواهند شد.

به هر حال سرمایه گذاری در بورس باید در یک چشم انداز حداقل یکساله صورت گیرد و به هیچ وجه برای حضور در بورس، دارایی قابل استفاده را نباید فروخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1709

به "افزایش 9 هزار و 747 واحدی شاخص بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 9 هزار و 747 واحدی شاخص بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید