الجزیره از شروع تظاهرات علیه السیسی در پایتخت مصر اطلاع داد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، شبکه الجزیره از تجمع اعتراضی علیه دولت عبدالفتاح السیسی در میدان التحریر، مرکز پایتخت مصر اطلاع داد.

الجزیره از شروع تظاهرات علیه السیسی در پایتخت مصر اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه قطری الجزیره از برگزاری تظاهرات ضد دولتی در میدان التحریر شهر قاهره، پایتخت مصر اطلاع داد.

تصاویر و فیلم های منتشر شده در فضای مجازی نیز نشان می دهد که شرکت کنندگان در تظاهرات علیه عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر شعار می دهند و خواستار سرنگونی وی هستند.

فیلم؛ تظاهرات در مصر

همزمان نیز در شبکه ارتباط جمعی توییتر هشتگ الشعب یرید اسقاط النظام (مردم خواستار سرنگونی رژیم هستند) به شدت منتشر می گردد.

بعضی رسانه ها از افزایش لحظه به لحظه تعداد افراد معترض و حضور آن ها در میدان التحریر خبر می دهند؛ میدانی که سال 2011 صحنه شکل گیری انقلاب مردم مصر بود.

پیش تر در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر بعضی در اعتراض به فساد حاکم در دولت مصر برای برگزار تظاهرات فراخوان داده بودند.

این تظاهرات در حالی برگزار می گردد که رئیس جمهور مصر عصر آدینه (29 شهریور) قاهره را به مقصد نیویورک جهت شرکت در نشست آینده مجمع عمومی سازمان ملل متحد ترک نموده است.

بعضی منابع حتی گفته بودند که السیسی از ترس اینکه علیه او تظاهرات و یا کودتا گردد، سفر خود به نیویورک را لغو نموده است.

اعتراض ها در فضای مجازی علیه دولت عبدالفتاح السیسی نزدیک به یک هفته پیش بعد از آنکه یک پیمانکار شرکت ساخت و ساز علیه وی و فرماندهان ارتش و مقامات دولت مصر دست به افشاگری زد و از فساد آن ها و حیف و میل بیت المال پرده برداشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 388

به "الجزیره از شروع تظاهرات علیه السیسی در پایتخت مصر اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزیره از شروع تظاهرات علیه السیسی در پایتخت مصر اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید