انفجار در کمپین انتخاباتی رئیس جمهوری افغانستان

به گزارش مجله زیبایی زندگی، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دیروز سه شنبه از حمله طالبان به کمپین انتخاباتی خود جان سالم به در برد اما جماعتی که برای شرکت در تجمع انتخاباتی او به شهر چاریکار، مرکز ایالت پروان در شمال کابل آمده بودند، به اندازه او خوش شانس نبودند زیرا دست کم 26 نفر از حاضران کشته و بیش از 32 نفر دیگر زخمی شدند. کمی قبل از وقوع این سوء قصد، در منطقه سبز کابل که سفارت امریکا نیز در آنجا واقع شده است یک انفجار رخ داد. گروه طالبان مسئولیت هر دو حمله را برعهده گرفت.

انفجار در کمپین انتخاباتی رئیس جمهوری افغانستان

به گزارش الجزیره، حوالی ساعت 11:40 ظهر دیروز سه شنبه به وقت محلی بود که یک موتور حامل مواد منفجره در شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان در نزدیکی محل تجمع انتخاباتی رئیس جمهوری افغانستان و در حالی که اشرف غنی در محل حضور داشت، منفجر شد و در پی آن دست کم 26 نفر کشته و بیش از 32 نفر زخمی شدند. در بین کشته و زخمی ها زنان و بچه ها دیده می شد و منابع بیمارستانی از احتمال افزایش شمار کشته ها خبر دادند. حامد عزیز، سخنگوی فراخوان انتخاباتی اشرف غنی نیز در مصاحبه با آسوشیتدپرس وقوع انفجار در نزدیکی تجمع انتخاباتی رئیس جمهوری افغانستان را تأیید و بیان کرد، در لحظه انفجار اشرف غنی در محل حادثه حضور داشت اما آسیبی به وی نرسید. وحیده شاهکار، سخنگوی فرماندار ولایت پروان نیز بیان کرد، انفجار در ورودی سالنی رخ داد که تجمع انتخاباتی اشرف غنی در آن در حال برگزاری بود.

گروه طالبان که از هفته گذشته به خاطر خاتمه بی نتیجه مذاکراتش با امریکا خشمگین است، مسئولیت حمله به کمپین انتخاباتی رئیس جمهوری افغانستان و همچنین مسئولیت یک انفجار دیگر در منطقه سبز کابل، محل قرار دریافت سفارت امریکا را برعهده گرفت. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در سخنانی تأکید کرد، هدف طالبان از این حمله نیروهای امنیتی حاضر در کمپین انتخاباتی اشرف غنی بوده است. انفجار در منطقه سبز کابل با فاصله کمی قبل از انفجار در کمپین انتخاباتی اشرف غنی اتفاق افتاده بود اما رسانه ها از شمار کشته یا زخمی های احتمالی این حادثه اخباری منتشر نکردند.

گروه طالبان در یک سال گذشته که مشغول مذاکره با امریکا بود حملات و انفجارهای خود را هم به صورت همزمان پیش می برد. حالا هم که یک هفته است با اعلام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا مذاکره واشنگتن با طالبان به خاتمه رسیده، بر شمار حملات خود افزوده است. این حملات در حالی است که 10 روز دیگر قرار است در افغانستان انتخابات برگزار گردد؛ انتخاباتی که از نظر طالبان مشروع نیست زیرا دولت فعلی کابل را یک دولت دست نشانده امریکا می داند که شایستگی هیچ کاری از جمله برگزاری انتخابات را ندارد. از همین رو، طالبان پیش تر هم هشدار داده بود که هرچه به انتخابات نزدیک می شوند بر شمار حملات خود علیه دولت کابل و نیروهای نظامی خارجی می افزاید تا مانع مشارکت بالای مردم در انتخابات 6 مهر (28 سپتامبر) گردد.

طالبان اگرچه به خاطر بی نتیجه ماندن کوشش هایش برای رسیدن به توافق با امریکا و خروج نیروهای امریکایی و همچنین به تعویق نیفتادن زمان انتخابات افغانستان خشمگین است از این روی از یک سو حملات خود را پی می گیرد و از سوی دیگر - به ظن خود - کوشش های دیپلماتیک خود را به سوی روسیه، چین و کشورهای منطقه سوق داده تا شاید با این ترفند امریکا را یک بار دیگر وادار کند تا مذاکرات را از سر بگیرد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 380

به "انفجار در کمپین انتخاباتی رئیس جمهوری افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار در کمپین انتخاباتی رئیس جمهوری افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید