اولین تظاهرات معترضان جلیقه زرد فرانسه بعد از آتش سوزی کلیسای نتردام

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رسانه های فرانسه گزارش کردند، امروز (شنبه) به دنبال برگزاری تظاهرات معترضان جنبش جلیقه زرد این کشوربرای بیست و سومین هفته متوالی، پلیس فرانسه بالغ بر 80 تن از این معترضان در شهر پاریس را بازداشت کرد.

اولین تظاهرات معترضان جلیقه زرد فرانسه بعد از آتش سوزی کلیسای نتردام

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه فرانسوی زبان BFMTV به نقل از مقام های پلیس شهر پاریس گزارش کرد که عمده این معترضان بازداشت شده به دلیل حمل اشیاء ممنوعه از سوی پلیس دستگیر شدند.

همچنین یک خبرنگار وابسته به اسپوتنیک گزارش کرد که در این دور از تظاهرات، هزاران نفر از معترضان در نزدیکی ساختمان وزارت اقتصاد و دارایی فرانسه در پاریس تظاهرات کردند.

براساس این گزارش، این معترضان حامل بنرهایی حاوی شعارهای ضد دولت فرانسه و همچنین بعضی پرچم های منطقه ای و پرچم ملی کشور فرانسه بودند.

روز آدینه، کریستوف کاستانر وزیر کشور فرانسه گفت که پلیس این کشور بالغ بر 60 هزار مأمور خود را به منظور تأمین امنیت تظاهرات امروز در سراسر فرانسه به کار می گیرد.

موج تظاهرات جلیقه زردهای فرانسه اواسط نوامبر سال گذشته میلادی به راه افتاد و انگیزه اولیه آن اعتراض به افزایش قیمت ها و مالیات سوخت در این کشور بود اما در ادامه این اعتراضات تبدیل به فرصتی برای مخالفت با سیاست های دولت فرانسه تبدیل شد. اعتراضات امروز اولین اعتراضات جلیقه زردها بعد از حادثه آتش سوزی در بنای مهم کلیسای نوتردام پاریس محسوب می گردد.

بسیاری از معترضان خشمگین هستند از اینکه مقام ها مبلغ حدود یک میلیارد دلار را برای بازسازی این کلیسا وعده داده اند اما خواسته های آنان همچنان برآورده نشده است. وزیر کشور فرانسه روز آدینه در کنفرانسی خبری گفت: سرویس های اطلاعاتی داخلی فرانسه به او نسبت به بازگشت بالقوه آشوب گران به هدف تخریب اموال عمومی در پاریس، تولوز، مون پلیه و بوردو و تکرار خشونت های 16 مارس در این کشور هشدار داده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 175

به "اولین تظاهرات معترضان جلیقه زرد فرانسه بعد از آتش سوزی کلیسای نتردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تظاهرات معترضان جلیقه زرد فرانسه بعد از آتش سوزی کلیسای نتردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید