اولین جلسه کمیته گردشگری کرمانشاه 2020 برگزار گردید

به گزارش مجله زیبایی زندگی، قطار کرمانشاه 2020 در جهت آموزش و آشناسازی دهیاران و شوراهای بخش مرکزی و توسعه صنعت گردشگری روستایی بر روی ریل روستاها نهاده شد.

اولین جلسه کمیته گردشگری کرمانشاه 2020 برگزار گردید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور گردشگری کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، اولین جلسه کمیته گردشگری کرمانشاه 2020 امروز پنجشنبه 10 بهمن 98 با هدف برگزاری کارگاه آموزشی برای دهیاران بخش مرکزی کرمانشاه در دهستان میاندربند و در جوار بارگاه امامزاده قاسم علیه السلام و با حضور بخشدار مرکزی، مدیر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کرمانشاه، جمعی از اساتید دانشگاه رازی، تیم طراح نقشه راه و اسناد پشتیبان کرمانشاه 2020، مسئولین متولی امر در این شهرستان، دهیاران و شورای مرکزی این بخش برگزار گردید.

19 روستای هدف گردشگری در کرمانشاه شناسایی شد

بخشدار مرکزی کرمانشاه ضمن اشاره به فعالیت های حوزه گردشگری بخش مرکزی گفت: بخش مرکزی بیش از یک سال است به صورت جدی در حوزه گردشگری فعالیت می نماید. قبل از تشکیل کمیته گردشگری در شهرستان بخش مرکزی در این امر پیش قدم بوده و جلسات متعددی در زمینه با موضوع دهیاران به صورت میدانی شروع نموده است.

علی فتحی در ادامه اضافه نمود: با یاری و همراهی دهیاران و مدیر محترم میراث فرهنگی و گردشگری بسیاری از نقاط گردشگری بخش مرکزی در راستای رویداد بین المللی کرمانشاه 2020 شناسایی و ظرفیت سنجی شدند و 19 روستا را به عنوان نقاط هدف گردشگری شناسایی و معرفی کردیم تا در راستای رویداد بین المللی گردشگری نقش آفرینی داشته باشند، البته باید دستگاه های خدمات رسان در چند ماه آینده و جهت تامین زیرساخت ها برنامه ریزی نمایند تا رویداد مهم محقق گردد.

بخشدار مرکزی شهرستان کرمانشاه به برگزاری چندین جشنواره در بخش مرکزی همچون جشنواره بلوط و نیلوفرانه به جهت رویداد بین المللی کرمانشاه 2020 اشاره نمود و اضافه نمود: اگرچه این گونه مراسمات در جهت اهداف محیط زیست بودند اما بخش مهم برگزاری جشنواره ها در راستای فعالیت در حوزه گردشگری و شناسایی پتانسیل های بالقوه بخش مرکزی شهرستان است.

صدا وسیما و شهرداری دو نهاد مهم در معرفی کرمانشاه 2020

او با بیان اینکه بخش مرکزی از پتانسیل های مختلفی برخوردار است گفت: نمونه پتانسیل ها غار پرآو، تالاب هشیلان و سراب نیلوفر است و موقعیت جغرافیایی بخش مرکزی باعث فزونی این منطقه شده است.

فتحی درادامه با اشاره به رویداد بین المللی گردشگری 2020 به عنوان یک اثر ماندگار و تاثیرگذار جهت معرفی شناسایی و پتانسیل های مختلف بر لزوم تبلیغات و معرفی رویداد جهت شناسایی، امری مهم دانست.

او با اشاره به این که بیلبورد های شهرداری و برنامه های صداوسیما باید در موضوع برنامه های رویداد قرار گیرد با نقش و تاثیرگذاری این دو نهاد مهم در جهت معرفی این رویداد بین المللی تاکید نمود.

دهیاران توسعه دهنده صنعت گردشگری روستایی

مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به تعریف ساختار در حوزه گردشگری گفت: ادارات دولتی متولی گردشگری روستای کرمانشاه 2020 به عنوان ستاد مردمی ضروری است شکل گیرد تا یاری شایانی به بخش های توسعه گردشگری گردد.

فهیمه روشن در ادامه اضافه نمود: صنعت گردشگری در دنیا به سمت رتبه اول می رود و ما هنوز بهره مناسبی کسب نکردیم چراکه صنعت گردشگری روستایی باید به وسیله حاد مردم و دهیاران صورت گیرد و اداره میراث فرهنگی گردشگری به عنوان متولی امر حامی و سوق دهنده در جهت تسهیلات مناسب و نقش آفرینی در حوزه صنعت گردشگری است که امیدواریم نتیجه مطلوب دست یابد.

همچنین درادامه این مراسم کارگاه آموزشی توجیهی توسعه گردشگری بخش مرکزی شورا در جهت شناسایی پتانسیل های بخش با حضور اساتید دانشگاه رازی برگزار گردید.

توجه به معماری روستاها و ارائه نقش فضاهای معماری در جذب گردشگر توسط فردین ببری معمار و طراح اقامتگاه اکام بخش کوزران انجام شد.

سابق حسینی دهیار نمونه و فعال حوزه گردشگری در کشور از روستای سالم نسمه شهرستان پاوه نیز در این کارگاه به ارائه تبادل تجربیات خود در راستای توسعه گردشگری روستایی پرداخت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 650

به "اولین جلسه کمیته گردشگری کرمانشاه 2020 برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین جلسه کمیته گردشگری کرمانشاه 2020 برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید