ایران خواهان شروع مبادلات پایاپای با پاکستان شد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران: سرکنسول ایران در لاهور پاکستان از اسلام آباد خواست مبادلات پایاپای با ایران را که به نفع دو ملت است شروع کند و گفت هند سال گذشته به وسیله چنین مکانیسمی 16 میلیارد دلار مبادله با ایران داشته است.

ایران خواهان شروع مبادلات پایاپای با پاکستان شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی نیشن، محمد حسین بنی اسدی، سرکنسول ایران در لاهور پاکستان از اسلام آباد خواست تا مبادلات پایاپای با ایران را که به نفع دو ملت است شروع کند.

وی همچنین گفت که هند تنها سال گذشته به وسیله یک مکانیسم جدید مبادله تهاتری، 16 میلیارد دلار مبادلات تجاری دو جانبه با ایران داشته است.دولت پاکستان باید از هند درس بگیرد.

بنی اسدی در ادامه گفت: دولت ایران به خوبی از این واقعیت مطلع است که جامعه تجار به دلیل عدم وجود کانال های بانکی با مشکلاتی روبرو است، اما مبادلات پایاپای بهترین راه برای روبروه با این مشکل تا زمان ایجاد یک مکانیسم بانکی بین دو کشور است.

سرکنسول ایران خواهان ایجاد یک مکانیسم جدید برای ارتقای حجم مبادلات تجاری دو جانبه و فائق آمدن بر چالش قاچاق کالا بین دو کشور شد.

سرکنسول ایران که در نشست اتاق بازرگانی و صنعت لاهور سخن می گفت، گفت، اتاق بازرگانی لاهور باید پیشنهاد مناسبی را آماده کند و آن را به دولت پاکستان ارسال کند تا مبادلات تجاری دو جانبه افزایش یابد.

وی در ادامه گفت، جامعه تجار دو کشور باید برای به اشتراک گذاشتن تجاربشان به نفع مردم دو کشور با یکدیگر تعامل داشته باشند. اتاق های بازرگانی دو کشور باید به وسیله برگزاری نمایشگاه ها و همچنین اعزام هیئت های بازرگانی، بر گسترش مبادلات تجاری تمرکز نمایند.

این مقام ایرانی در ادامه گفت، بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت فلزات ایران ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری دارد، بنابراین تجار پاکستانی می توانند در این بخش ها حضور داشته باشند.

فاروق افتخار، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت لاهور پاکستان نیز در این نشست گفت، اتاق بازرگانی و صنعت لاهور به نقش خود در افزایش مبادلات تجاری و روابط مالی ادامه خواهد داد.

وی اضافه نمود، شرکت سرمایه گذاری مشترک پاکستان باید مجددا فعال گردد. وی در ادامه گفت، بخش های داروسازی و دام و لبنیات پاکستان پتانسیل بالایی دارند.

افتخار همچنین از دولت ایران خواست تا برای حل مشکل قاچاق که موجب متضرر شدن تجار شده، به طرف پاکستانی یاری کند.

وی در انتها گفت، اتاق بازرگانی و صنعت لاهور این موضوع را درک می نماید که تکمیل زودهنگام خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به نفع پاکستان است و به همین جهت، به فشار بر دولت در این زمینه ادامه خواهد داد.

3

منبع: تسنیم
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 589

به "ایران خواهان شروع مبادلات پایاپای با پاکستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران خواهان شروع مبادلات پایاپای با پاکستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید