بازی با عناوین در لیگ برتر فوتبال ایران، وقتی مربی، سرمربی و سرمربی، مدیر می گردد!

به گزارش مجله زیبایی زندگی، با اینکه فدراسیون فوتبال به عدم اطلاق عناوین سرمربی یا مربی به افراد فاقد شرایط تأکید نموده است، اما با شروع رقابت های لیگ برتر شاهد رعایت نشدن این اصل هستیم.

بازی با عناوین در لیگ برتر فوتبال ایران، وقتی مربی، سرمربی و سرمربی، مدیر می گردد!

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ طبق فرایند هر ساله برای فصل بیستم نیز ابتدا دستورالعملی را برای حضور مربیان و عوامل تیم ها صادر کردند. دستورالعملی که به سرمربیان لیگ فزونی تنها با داشتن مدرک پرولایسنس یا همان مدرک حرفه ای اجازه ثبت قرارداد می داد. البته اجرای این دستور العمل به دلیل عدم برگزاری کلاس های این دوره از سوی فدراسیون به فصل آینده موکول شد.

نکته ای که در این بین وجود دارد این است که در نامه ابتدایی فدراسیون به سازمان لیگ تأکید شده بود از اطلاق عناوین سرمربی یا مربی به افراد فاقد شرایط نیز پرهیز گردد ولی با شروع لیگ باز هم شاهد رخ دادن این موضوع هستیم. درست است که با موکول شدن دستورالعمل ابتدایی فدراسیون به فصل آینده خیلی از سرمربیان تیم ها با داشتن مدرک A آسیا پیروز به ثبت قرارداد و دریافت آی دی کارت و معرفی رسمی به عنوان سرمربی شدند، ولی با نگاهی به لیست تیم ها در هفته نخست لیگ برتر می توان متوجه شد این شرایط برای همه سرمربیان وجود نداشته است.

در تیم های شهر خودرو و سپاهان، به ترتیب سیدمهدی رحمتی و محرم نویدکیا در حالی به عنوان سرمربی معرفی شده اند که نام آنها در لیست بازی به عنوان سرمربی وجود ندارد. در تیم شهر خودرو مقابل عنوان سرمربی نام محمد نوازی آمده است و در عوض سیدمهدی رحمتی به عنوان مدیر تیم معرفی شده است. در سپاهان نیز سرمربی تیم علیرضا مرزبان معرفی شده و در لیست این تیم هیچ نامی از محرم نویدکیا نیست!

درست است که فدراسیون فوتبال در اجرای ماده 15 دستورالعمل نظام هماهنگ آموزش و ارتقای مربیان عقب نشینی و آن را به فصل آینده موکول نموده است، ولی توضیحی درباره اینکه باشگاه ها مجاز هستند افراد فاقد شرایط را با عنوان سرمربی اطلاق نمایند، داده نشده است. همه می دانیم که محرم نویدکیا سرمربی سپاهان است و سیدمهدی رحمتی سرمربی شهر خودرو، ولی در ظاهر و در لیست بازی ها نام افرادی دیگر مقابل این عنوان هک شده است. آیا این اتفاق مشمول اطلاق عنوان سرمربی به افراد فاقد شرایط نیست؟

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1346

به "بازی با عناوین در لیگ برتر فوتبال ایران، وقتی مربی، سرمربی و سرمربی، مدیر می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی با عناوین در لیگ برتر فوتبال ایران، وقتی مربی، سرمربی و سرمربی، مدیر می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید