تأکید بر اقدامات عملی شهرداری برای ساماندهی آسیب های اجتماعی مرکز

به گزارش مجله زیبایی زندگی، عضو شورای اسلامی شهر تهران از شهردار تهران خواست در زمینه ساماندهی آسیب های اجتماعی در تهران سریعتر اقدامات عملی را شروع و گزارش آن را به شورای شهر ارائه کند.

تأکید بر اقدامات عملی شهرداری برای ساماندهی آسیب های اجتماعی مرکز

به گزارش خبرنگاران، علیرضا نادعلی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به موضوع آسیب های اجتماعی درپایتخت، گفت: همان طور که قبل از شروع به کار شورای ششم، یکی از مهم ترین اولویت های شهر تهران را برطرف آسیب های اجتماعی تشخیص دادیم و در تصمیم گیری های خود این مؤلفه را ارجح دانستیم و بعلاوه وفق ماده 69 برنامه پنجساله توسعه شهر تهران ، هم اکنون نیز خود باید نسبت به این موضوع حساس باشیم، مسئله را از نزدیک آنالیز کنیم، جوانب امر را بسنجیم و با عزمی استوار برای بهبود شرایط زندگی در تهران گام برداریم.

وی با اشاره به بازدید اخیرش از گرمخانه بانوان و مرکز رسیدگی به آسیب های اجتماعی واقع در میدان شوش گفت: به این باور رسیدم که یکی از راه های مغفول مانده برای حل مسائل اجتماعی، اعتیاد و فساد، استفاده از ظرفیت های مردمی و نهادهای متخصص بخش خصوصی و فعالان جهادی است.

نادعلی با انتقاد از عملکرد دوره قبلی شهرداری با بیان اینکه شهرداری در دوره گذشته از این راه حل بهره نبرده و در بیشتر موارد با نگاهی سطحی و تک بعدی نسبت به حل این مسائل اقدام نموده که طبیعتاً نتیجه ای جز کوچ معتادان و متجاهران و توزیع آن ها در محله ها، اتوبان ها و خرابه ها نداشته است. گفت: یکی از محله هایی که با اینگونه اقدامات غیرکارشناسی، تبدیل به پاتوق همیشگی معتادان شده، خلازیل است، افراد بسیاری که از خدمات شهری و حق شهروندی بی بهره مانده اند و در منطقه خلازیل به طور زیرزمینی زندگی نامتعارفی دارند.

وی ادامه داد: نبود حداقل های زندگی نظیر سرپناه استاندارد، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و توسعه زباله های متعفن باعث شده است تا این گوشه فراموش شده تهران، شرایط اسفناکی داشته باشد. چیزی که در این میان متأثر نماینده از حضور قابل توجه زنان و بچه هایی است که یا خود مبتلا به اعتیاد هستند یا به ناچار در این محیط نامناسب، به سر می برند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این معضل مسئله ای چندبعدی است و حضور تمام نهادهای مسئول برای برطرف مسائل امنیتی، انتظامی و بهداشتی این منطقه، در قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران الزامی به نظر می رسد، گفت: پای کار آمدن همه دستگاه ها علاوه بر نمود اراده حاکمیت بر برطرف خطرات احتمالی، از ظرفیت مجموعه های مردمی و بخش خصوصی در حل این مسئله استفاده گردد.

نادعلی با اشاره به بازدید شهردار تهران از محله شوش و باغ آذری، گفت: چنانچه می دانیم شهردار تهران در روزهای گذشته از محله شوش و باغ آذری بازدید نموده و خود شاهد این شرایط بوده اند و از وی می خواهیم هر چه سریعتر اقدامات عملی خود را در این زمینه شروع نموده و نتایج کار را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1949

به "تأکید بر اقدامات عملی شهرداری برای ساماندهی آسیب های اجتماعی مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید بر اقدامات عملی شهرداری برای ساماندهی آسیب های اجتماعی مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید