تامین اعتبار 458 میلیارد ریالی برای تکمیل پایاب سدهای آیدوغموش و سهند

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از تامین اعتبار 458 میلیارد ریالی شبکه های پایاب سدهای آیدوغموش و سهند خبر داد.

تامین اعتبار 458 میلیارد ریالی برای تکمیل پایاب سدهای آیدوغموش و سهند

داود بهبودی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: شبکه های آبیاری و زهکشی پایاب سد آیدوغموش شهرستان میانه و سد سهند شهرستان هشترود از جمله بزرگترین طرح های آبی واقع در شهرستان ها و کل استان به تعداد می فرایند.

وی افزود: در سال های گذشته برای تامین کسری اعتبار این طرح ها در استان از مشارکت بخش خصوصی در قالب شرکت های تعاونی آب بران، با انعقاد تفاهم نامه های فی مابین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، شرکت آب منطقه ای استان، سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداری های شهرستان ها استفاده شد تا فرایند اجرایی اتمام برخی از واحدهای عمرانی این طرح ها عملیاتی شود.

وی شرح داد: این دو پروژه برای استفاده از ظرفیت تبصره 19 ملی قانون بودجه سال 1399 پیشنهاد شده بود که به پایان نرسید اما اکنون با پیگیری های جدی این سازمان و همکاری های شرکت آب منطقه ای استان، در سال جاری اعتباری به مبالغ 116 میلیارد ریال برای طرح شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش و 226 میلیارد ریال برای طرح شبکه سهند با تخصیص 100درصدی ابلاغ شد.

بهبودی اعلام نمود: این اعتبارات علاوه بر اعتبارات پیش بینی شده در پیوست قانون بودجه سال 1400 به مبالغ 97 میلیارد ریال برای آیدوغموش و 19 میلیارد ریال برای سهند و در مجموع بالغ بر 458 میلیارد ریال است.

به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، وی ادامه داد: پیش بینی می شود با اعتبارات تامین شده، 1240 هکتار از اراضی طرح شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش و 1500 هکتار از اراضی طرح شبکه آبیاری و زهکشی سهند تا خاتمه سال آماده بهره برداری باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1742

به "تامین اعتبار 458 میلیارد ریالی برای تکمیل پایاب سدهای آیدوغموش و سهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین اعتبار 458 میلیارد ریالی برای تکمیل پایاب سدهای آیدوغموش و سهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید