تحول حوزه اقتصاد دانش بنیان در مرکز رشد و نوآوری

به گزارش مجله زیبایی زندگی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با راه اندازی مرکز رشد و نوآوری موقعیت خوبی است تا تحولاتی در حوزه اقتصاد دانش بنیان را در استان کرمان ببینیم.

تحول حوزه اقتصاد دانش بنیان در مرکز رشد و نوآوری

به گزارش خبرنگار، محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در آیین افتتاح مرکز رشد و نوآوری کرمان با تقدیر از اقدامات مثبتی که در دانشگاه پیغام نور استان کرمان اجرا شده است، گفت: اقتصاد نفتی باید به فراموشی سپرده گردد و خوشبختانه راستا حرکتی که در سال های اخیر در حوزه دانش بنیان بسترگذاری شده در حال به ثمر رسیدن است.

او اضافه کرد: کرمان استانی کاملاً مالی است و ظرفیت های بزرگ کشاورزی و صنعتی و معدنی دارد و با حمایت یک فضای علمی بسیار در جبران بخش های دیگر موثر خواهد بود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه ده ها و هزاران قلم کالای وارداتی در کشور داریم که دانش فراوری آن ها را در داخل کشور و استانمان داریم، توضیح داد: اتاق تعاون، بازرگانی و دانشگاه و صنعت را می توان با هم ارتباط داد و از این دانش داخلی استفاده کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان داشت: ما باید به سراغ بازار برویم، نشستی با مدیران بنگاه های مالی استان با حضور مسئولان ارشد استان داشته باشیم و اقلام مورد احتیاج آن ها را دریافت کنیم و به سراغ صنعت فراوری آن ها برویم.

او گفت: با راه اندازی مرکز رشد و نوآوری موقعیت خوبی است تا تحولاتی در حوزه اقتصاد دانش بنیان را در استان کرمان با توجه به ظرفیت و احتیاجی که در جامعه وجود دارد ببینیم.

پورابراهیمی اضافه کرد: مجلس هم آمادگی کامل را دارد که حمایت های لازم را در این زمینه داشته باشد و در ساختار فعلی عمده مباحث ما اشراف روی مسائل مالی باید باشد.

او توضیح داد: باید کارگروه ویژه مالی با همکاری دانشگاه و پارک علم و فناوری تشکیل گردد تا ایده ها و مدل های مالی بیان گردد و از مفاهیم مالی را آگاه شوند.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 455

به "تحول حوزه اقتصاد دانش بنیان در مرکز رشد و نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول حوزه اقتصاد دانش بنیان در مرکز رشد و نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید