تلاش برای ساختن واکسن کرونا با استفاده از پلاسمای بیماران مبتلا به ویروس

به گزارش مجله زیبایی زندگی، دانشمندان در حال نزدیک شدن به توانایی درمان ویروس کرونا با استفاده از خون بیمارانی که بهبود یافته اند هستند.

تلاش برای ساختن واکسن کرونا با استفاده از پلاسمای بیماران مبتلا به ویروس

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، یک سازنده مواد مخدر در ژاپن در حال تولید دارویی با استفاده از بخش هایی از سیستم ایمنی بدن فردی است که به ویروس کرونا مبتلا شده و اکنون بهبود یافته است.

از نظر تئوری این درمان با قرار دادن پروتئین های مبارز با بیماری از بیماران بهبود یافته در افرادی که هنوز با این بیماری مقابله می کنند انجام می شود. سپس بدن بیماران می تواند به جای اینکه مجبور شود آنها را از ابتدا بسازد ، می تواند از این پروتئین ها - که آنتی بادی نامیده می شود - استفاده کند.

این روش در گذشته برای مقابله با ابولا مورد استفاده قرار گرفته است.

البته بیمارستانهای چین گفته اند که آنها از قبل از این روش درمانی استفاده می کنند اما فقط بر روی بیماران خودشان و هیچ دارویی با تولید انبوه و یا داروی تولید شده از آن وجود ندارد.

دانشمندان نیز گفته اند که آنها در حال آغاز آزمایش های واکسن انسانی هستند اما یک مقام دولت انگلستان گفت که آنها در طول دوران شیوع این ویروس آماده نمی شوند.

به گزارش استات نیوز ، شرکت دارویی ژاپنی تاکدا در تلاش است تا سیستم ایمنی درمانی را توسعه دهد. این روش درمان با پلاسما نامیده می شود ، زیرا این مبتنی بر پلاسمای خون افرادی است که از ویروس کرونا جان به در برده اند.

پلاسما مایعی است که سلول های خونی ، مواد مغذی و هورمون ها را از طریق رگ های خونی منتقل می کند و نیمی از کل خون را تشکیل می دهد.

این ماده همچنین حاوی آنتی بادی هایی است که بدن برای از بین بردن باکتری ها یا ویروس ها هنگام ایجاد عفونت آماده می کند.

اگر قبل از این هرگز کسی در معرض ویروس یا باکتری قرار نگرفته باشد آنتی بادی ندارند. تزریق آنتی بادی از کسی که قبلاً بیماره بوده باعث صرفه جویی در وقت می شود و به بیمار کمک می کند تا سریعتر با بیماری مبارزه کند.

سازمان بهداشت جهانی گفت که درمان مشتق از پلاسما یک دستاورد بسیار مهم است و دکتر گرگ از کلینیک مایو در مینه سوتا هم گفت که این روش قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد.

به هر حال این روش در بهترین حالت فقط می تواند از نسبت یک به یک بیماران برای بهبودی استفاده شود و تولید انبوهی در کار نیست و برای بیمارانی استفاده می شود که نوع ابتلای آنها به کرونا از نوع طیف شدید است. هنوز مشخص نیست که شرکت به چه سرعت انتظار درمان را دارد اما امید است که دیگر نیازی به انجام آزمایشات بالینی طولانی قبل از استفاده از آن در بیماران نباشد.

شرکت دیگری به نام Regeneron در تلاش است با همین روش به معالجه بیماران کرونایی بپردازد، بیمارانی که وضعیتی وخیم دارند.

پزشکان چینی قبلاً از این معالجه در بیمارستان های خود استفاده می کردند اما دارویی را تولید نکرده اند که بتواند بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

در ماه فوریه ، مقامات بهداشتی فراخوانی را برای افرادی که از بیماری کرونوی ویروس بهبود یافته بودند گفت. بر این اساس افراد برای اهداء پلاسمای خودشان که هنوز هم دارای آنتی بادی هایی هستند که قادر به مبارزه با ویروس است داوطلبانه اعلام آمادگی می کنند.

حداقل 11 بیمار در بیمارستانی در ووهان تا 17 فوریه تزریق پلاسما دریافت کرده بودند.

پیش بینی می شود اولین آزمایشات انسانی در مورد واکسن کروناویروس در ماه آینده در دانشگاهی در لندن و یک شرکت دارویی در ایالات متحده آغاز شود.

دانشمندان دانشکده امپریال در پایتخت انگلیس از اواسط ماه فوریه تلاش خود را برای نتیجه گیری از واکسن بر روی حیوانات انجام داده اند. در همین حال ، شرکتهای دارویی آمریکایی Moderna و Inovio گفته اند که قصد دارند ماه آینده آزمایش های انسانی خود را آغاز کنند. اما مشاور عالی ارشد دولت انگلستان ، سر پاتریک والنانس گفت که او فکر نمی کند قبل از پایان شیوع فعلی ، واکسن آماده شود.

وی به برنامه امروز رادیو 4 بی بی سی گفت: فکر نمی کنم بتوانیم واکسن را برای شیوع کنونی تهیه کنیم. فکر نمی کنم چیزی را در زمان یا مقیاس بدست آوریم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 878

به "تلاش برای ساختن واکسن کرونا با استفاده از پلاسمای بیماران مبتلا به ویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش برای ساختن واکسن کرونا با استفاده از پلاسمای بیماران مبتلا به ویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید