جزئیات دستگیری 24 شایعه پراکن کرونا در فضای مجازی

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رئیس پلیس فتا از دستگیری 24 نفر با اتهام شایعه سازی درخصوص بیماری کرونا و نشر کذب در فضای مجازی اطلاع داد.

جزئیات دستگیری 24 شایعه پراکن کرونا در فضای مجازی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا ناجا اظهار داشت: در پی رصد فضای مجازی و تشکیل کارگروه ویژه در پلیس فتا در مورد مقابله با شایعه سازان فضای مجازی با موضوع شیوع بیماری کروناویروس در کشور 24 نفر بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند و 118 نفر از کاربران نیز تذکر گرفتند و ارشاد شدند.

وی در تشریح این خبر گفت: هم اکنون پلیس فتا به صورت کاملا تخصصی کلیه جریانات خبری منتشر شده در فضای مجازی کشور و نشانگاه های انتشار اخبار را رصد می نماید و در صورت مشاهده هرگونه مورد محتوایی شامل فیلم، خبر و عکس حاوی مطالب شایعه و کذب به قصد ایجاد تشویش اذهان عمومی و افزایش نگرانی در جامعه، موضوع را به صورت قانونی مورد پیگیری قرار داده و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد نمود.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: رویه پلیس فتا در برخورد با متخلفان بارگذاری هرگونه شایعه و خبر کذب در فضای مجازی در مرحله اول بیان تذکر و ارشاد مبنی بر حذف مطالب و عدم تکرار است که در این راستا 118 نفر شناسایی و ضمن احضار به این پلیس مورد تذکر و ارشاد قرار گرفتند. این افراد با اظهار ندامت و با اذعان به عدم آگاهی از قوانین و مقررات و عدم اطلاع از فعل مجرمانه خود نسبت به حذف مطالب منتشره اقدام کردند.

رئیس پلیس فتا ناجا بیان نمود: رصد و پایش پلیس فتا در مورد انتشار هرگونه اخبار جعلی و کذب در فضای مجازی از سوی کاربران با موضوع شیوع کرونا ویروس در کشور با جدیت تا ریشه کنی کامل این جریان ادامه دارد.

سردار مجید از هموطنان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و شایعه در فضای مجازی، به منظور برخورد با متخلفان، آن را به وسیله سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا شماره تلفن 096380 به پلیس فتا منعکس نمایند و اخبار رسمی و موثق را صرفا از خبرگزاری ها و منابع معتبر خبری نظیر رسانه ملی دریافت نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 850

به "جزئیات دستگیری 24 شایعه پراکن کرونا در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات دستگیری 24 شایعه پراکن کرونا در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید