خبرنگاران تبدیل ضایعات مواد غذایی به کود مایع

به گزارش مجله زیبایی زندگی، تهران- خبرنگاران- محققان دانشگاه کالیفرنیا ریورساید راهکار جدیدی را برای تبدیل ضایعات مواد غذایی به کود با استفاده از فرآیند تخمیر ابداع کردند.

خبرنگاران تبدیل ضایعات مواد غذایی به کود مایع

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری ساینس دیلی، در این شیوه جدید، محققان از ضایعات صنعت تولید نوشیدنی ماءالشعیر از مالت برای تخمیر ضایعات مواد غذایی استفاده کردند و در نتیجه این فرایند نوعی کود مایع غنی از مواد مغذی به دست آمد.

محققان به منظور آزمایش تاثیر این کود مایع بر رشد گیاهان، آن را با آب مورد استفاده برای آبیاری مرکبات مخلوط کرده و از آن برای آبیاری یک گلخانه در چرخه بسته استفاده کردند. ظرف مدت 24 ساعت از شروع آبیاری با این کود، جمعیت باکتری های مفید گیاهان و خاک گلخانه به میزان دو تا سه برابر افزایش یافت. این باکتری های مفید، ترکیباتی را تولید می کنند که علاوه بر تقویت و تسریع رشد گیاهان موجب افزایش مقاومت آن ها در برابر بیماری ها هم می شود.

همچنین در این آزمایش مشخص شد پس از ترکیب کود با آب ابتدا میزان کربن موجود در آب افزایش قابل توجهی یافته و سپس به سرعت کاهش می یابد. این شرایط نشان می دهد باکتری ها از این کربن برای تولید مثل استفاده می کنند. نکته قابل توجه دیگر این که کود مایع موجب رشد میکروب های مضر نمی شود و محققان هیچ میکروب خطرناکی از جمله سالمونلا را در سیستم مورد آزمایش شناسایی نکردند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Frontiers in Sustainable Food Systems منتشر شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1503

به "خبرنگاران تبدیل ضایعات مواد غذایی به کود مایع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تبدیل ضایعات مواد غذایی به کود مایع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید