خبرنگاران سازمان حقوق بشری: امارات به رغم بدرفتاری با زندانیان متحد قوی غربی ها است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، تهران - خبرنگاران - سازمان آمریکایی مدافع حقوق بشر موسوم به دمکراسی و حقوق بشر در بحرین دیشب (دوشنبه شب) با انتشار گزارشی اعلام کرد: دولت امارات به رغم بدرفتاری با زندانیان در این کشور، متحد قوی کشورهای غربی به شمار می رود.

خبرنگاران سازمان حقوق بشری: امارات به رغم بدرفتاری با زندانیان متحد قوی غربی ها است

این سازمان بین المللی مدافع حقوق بشر در بحرین و منطقه خاورمیانه در تارنمای خود از نقض حقوق بشر توسط دولت امارات به ویژه حقوق زندانیان زن و مرد و همچنین موضع جامعه غرب نسبت به این امر، انتقاد کرد.

در این گزارش آمده است: دولت امارات در بدرفتاری با آن دسته از کسانی که آنها را تهدیدی برای امنیت خود می داند، دارای سابقه طولانی است. ابوظبی معمولا مدافعان حقوق بشر ، مخالفان سیاسی، شخصیت های دینی و روزنامه نگاران را تهدیدی برای خود می داند.

امارات در 19 ماه می 2012 به توافقنامه سازمان ملل مخالف شکنجه پیوست، اما تا به امروز به آن پایبند نبوده و پلیس و نیروهای امنیتی این کشور به بدرفتاری با انتقادکنندگان از دولت و یا کسانی که تهدیدی برای حاکمیت این کشور محسوب شود، ادامه داده اند.

در همین رابطه به عنوان مثال احمد منصور عضو کمیته خاورمیانه و شمال آفریقا سازمان دیدبان حقوق بشر در بیستم ماه مارس سال 2017 پس از یورش پلیس امارات به منزلش بدون مجوز بازداشت شد.

همچنین علیاء عبدالنور یکی از زنان فعال سیاسی در امارات پس از تحمل رنج فراوان به دلیل مبتلا بودن به سرطان سینه در تاریخ 4 ماه می 2019 در زندان درگذشت .

از سوی دیگر دکتر ناصر بن غیث کارشناس اقتصادی امارات و مدافع حقوق بشر در ماه مارس 2017 به ده سال زندان محکوم شد.

البته به گفته سازمان مزبور بدرفتاری با زندانیان تنها به دولت امارات در خاورمیانه منحصر نمی شود، بلکه عربستان نیز به شکنجه و بدرفتاری با زندانیان شهرت دارد. به عنوان مثال نیروهای امنیتی سعودی داوود مرهون 17 ساله را که در تظاهرات زخمی شده بود، در ماه می 2012 در بیمارستان شهر الدمام بازداشت کردند و پس از قرار دادن وی در زندان انفرادی و محروم ماندن از وکیل مدافع زیر شکنجه از او اعتراف گرفتند و حکم اعدام مرهون را صادر کردند و در نهایت در 23 دسامبر 2016 به طور علنی سر از بدنش جدا شد.

بر پایه همین گزارش، امارات پس از ایجاد ائتلاف مشترک با عربستان در مناطق تحت سلطه خود در یمن مجموعه ای از زندان های محرمانه را ایجاد کرده است. در این زندان ها که توسط نیروهای اماراتی اداره می شوند، شکنجه به طور برنامه ریزی شده جریان دارد.

زندانیان گرفتار این زندان ها خاطر نشان کرده اند که در دوران بازداشت با شوک الکتریکی و آویزان شدن از سقف و بسته ماندن چشم و دست و پاهایشان به مدت چند ماه به شدت شکنجه شده اند.

سازمان آمریکایی دمکراسی و حقوق بشر در بحرین در پایان گزارش خود از دولت امارات خواسته تا به تمامی قوانین و مقررات ذکر شده در توافقنامه مخالف شکنجه سازمان ملل پایبند و متعهد باشد و به برخوردهای خشن و غیرانسانی و توهین آمیز با زندانیان و مخالفان سیاسی در داخل و خارج از امارات پایان دهد.

1487

منبع: ایرنا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 999

به "خبرنگاران سازمان حقوق بشری: امارات به رغم بدرفتاری با زندانیان متحد قوی غربی ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان حقوق بشری: امارات به رغم بدرفتاری با زندانیان متحد قوی غربی ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید