خبرنگاران مردم کابل شنبه را با سه انفجار آغاز کردند

به گزارش مجله زیبایی زندگی، تهران- خبرنگاران- مردم کابل در حالی اولین روز هفته را آغاز کردند که سه انفجار پایتخت افغانستان را لرزاند و تا کنون حداقل پنج نفر در این انفجارات کشته شده اند.

خبرنگاران مردم کابل شنبه را با سه انفجار آغاز کردند

به گزارش خبرنگاران از خبرگزاری فرانسه، به گفته مقامات افغانستان سه انفجار از سری حملات مشابه اخیر در پایتخت افغانستان، کابل را لرزاند و دست کم پنج کشته و دو نفر زخمی کرد.

فرداوز فرامرز سخنگوی پلیس گفت که سه انفجار بمب دست ساز در مناطق مختلف در صبح روز شنبه رخ داده است.

مدتهاست که کشتارهای هدفمند با بمب های منفجر شده از راه دور متصل به وسایل نقلیه به یکی از تاکتیک های مورد علاقه شبه نظامیان در افغانستان تبدیل شده است، بویژه در هنگام رفت و آمد صبح در شهرها، جایی که غیرنظامیان برای خشونت ها بهای نامتناسبی می پردازند.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت حملات روز شنبه کابل را به عهده نگرفته است، اگرچه مقامات افغان و ایالات متحده طالبان را مسئول وقایع مشابه قبلی می دانند.

فرامرز سخنگوی پلیس در ادامه اضافه کرد: در انفجار اول دو غیرنظامی زخمی شده و در انفجار دوم دو سرباز و همچنین یک زن کشته شدند.

انفجار سوم در کابل نیز باعث کشته شدن دو افسر پلیس شد.

منابع امنیتی همچنین گفتند حداقل دو نفر از قربانیان انفجار دوم برای وزارت دفاع افغانستان کار میکرده اند هرچند وزارت دفاع این ادعا را تأیید نخواهد کرد.

افزایش خشونت ها در افغانستان در حالی ادامه دارد که گفتگوهای صلح بین طالبان و دولت افغانستان که از ماه سپتامبر (مهر) آغاز شد همچنان در بن بست مانده است.

از طرف دیگر آمریکا که طبق توافقنامه صلح با طالبان قرار بود تا ماه اردیبهشت تمام نیروهای نظامی را از افغانستان خارج کند، با روی کار آمدن دولت جو بایدن وعده های دولت قبل را پشت پا گذاشت و خروج نیروهای نظامی از افغانستان را مشروط به شرایط خشونت ها در کشور خواند.

در حال حاضر شمار دو هزار و 500 نیروی نظامی آمریکا در افغانستان مستقر هستند که پنتاگون تا کنون هیچ بیانیه ای در مورد اجرای توافق صلح با طالبان و تصمیم برای خروج نظامیان اعلام نکرده است.

ژنرال کنت مک کنزی رئیس فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده روز پنجشنبه گذشته گفت که شرایط برای عقب نشینی فراهم نشده است.

مک کنزی در جهت سفر به پاکستان گفت در حالی که طالبان متعهد شده بودند بر اساس توافق خود با ایالات متحده خشونت را کاهش دهند، این کار را انجام ندادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1539

به "خبرنگاران مردم کابل شنبه را با سه انفجار آغاز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم کابل شنبه را با سه انفجار آغاز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید