خبرنگاران نخستین نمایشگاه بانوان صنعت گر شاهرود آغاز به کار کرد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، شاهرود- خبرنگاران- به مناسبت هفته صنایع دستی، نخستین نمایشگاه بانوان صنعت گر شهرستان شاهرود عصر دوشنبه در نگارخانه کادر سفید آغاز به کار کرد.

خبرنگاران نخستین نمایشگاه بانوان صنعت گر شاهرود آغاز به کار کرد

مؤسس مؤسسه روزنه زندگی شاهوار در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این نمایشگاه به همت بانوان صنعت گر شهرستان شاهرود در قالب 11 غرفه برپا شده است.

کیمیا حجی با بیان اینکه این مؤسسه به مدت چهار ماه فعالیت خود را در خصوص کمک به قشر آسیب دیده اجتماعی آغاز کرده است، افزود: این نمایشگاه با به نمایش گذاشتن صنایع دستی و دست آوردهای بانوان در جهت بازاریابی محصولات آنان راه اندازی شده است.

وی، نداشتن امنیت شغلی را یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت نکردن بانوان صنعت گر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نبودن مکان تعیین و مخصوص برای بانوان باعث شده تا آنان نتوانند به راحتی محصولات خود را در معرض فروش قرار دهند.

مؤسس مؤسسه روزنه زندگی شاهوار خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه جواهرات، زیورآلات، نقاشی روی پارچه، ویترای، چاپ باتیک، گلیم، نمد، سفال و سرامیک، چرم دست دوز، شیرینی خانگی و طب سنتی در قالب 11 غرفه توسط بانوان به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از 20 تا 25 خرداد 98 صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 17 تا 20 در نگارخانه کادر سفید، رو به روی مدرسه قلعه صدوقی 10 دایر است.

یکی از مزایای گستردگی و تنوع اقلیم در شهرستان شاهرود، گوناگونی بیشمار آثار هنری و صنایع دستی مردم این خطه از شمال شرق کشور است.

از شمال تا جنوب این شهرستان، صنعتگران به تولید انواع کالاهای هنری و دست ساز مشغول هستند.

بافت گلیم، جاجیم و دست بافته های سنتی، نمدمالی، معرق و منبت کاری، قلم زنی و مسگری و سوزن دوزی از جمله دیگر تولیدات صنعتگران شاهرودی است که در سال های گذشته توانسته جای خود را در میان آثار دیگر هنرمندان کشور پیدا کند.

یکهزار و 600 صنعتگر در بیش از 42 رشته صنایع دستی در شاهرود فعالیت می کنند، بیشتر این افراد را بانوانی تشکیل می دهند که سرپرست خانوار بوده و گذران زندگی برای آنان در گرو فروش محصولاتی است که روزها و ساعت ها برای ساختشان زحمت کشیده اند.

7359/6103

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 216

به "خبرنگاران نخستین نمایشگاه بانوان صنعت گر شاهرود آغاز به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین نمایشگاه بانوان صنعت گر شاهرود آغاز به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید