خبرنگاران نماینده مجلس: راهبرد مقاومت همچنان باید در دستور کار باشد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، تهران- خبرنگاران- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به تجارب سالهای اخیر و سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، باید راهبرد مقاومت همچنان در دستور کار بخش های مختلف باشد.

خبرنگاران نماینده مجلس: راهبرد مقاومت همچنان باید در دستور کار باشد

ابراهیم رضایی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نحوه مواجهه دولت آینده آمریکا با ایران گفت: تجربه نشان داده که دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در نحوه تعامل و مواجهه با ایران سیاست یکنواختی داشته اند. هر چند هر کدام از این دو حزب از شیوه ها و ابزارهای مختلفی برای رسیدن به هدف خود استفاده می کردند.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه سیاست دو حزب جمهوری خواه و دمکرات در قبال ایران فقط در اجرای تاکتیک ها متفاوت است، شرح داد: فراموش نکنیم که بیشترین تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران در زمان باراک اوباما که جو بایدن هم در تیم او حضور داشت، اعمال شد.

کننده مردم دشتستان در مجلس، کلید حل مسائل کشور را در ادامه مقاومت مردم و مسوولان و تکیه بر توان مردم، متخصصان و مسوولان بیان کرد و افزود: باید در قبال رفت و آمدهایی که در کاخ سفید رخ می دهد، ارکان مختلف کشور اعم از دستگاه های اجرایی و نظارتی راهبرد مقاومت را در پیش بگیرند و برای حل مسائل مردم اقدام کنند.

رضایی ادامه داد: با عنایت به تجارب سالهای اخیر و کارشکنی های مکرر آمریکا، بهترین و مطمئن ترین رویکرد اجرای سند اقتصاد مقاومتی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها به مجلس و دولت تاکید کردند که باید حوزه اقتصاد مقاومتی فعال شود و با این روش برابر هر ضربه احتاقتصادی دشمن آماده خواهیم بود.

وی گفت: تجربه نشان داده هیچ گاه آمریکا نسبت به ایران نگاه مثبتی نداشته و سیاست های خود را پیگیری کرده است ما هم باید برای خود طرح و برنامه ای از پیش تعیین شده داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به تحریم دارویی و غذایی کشور از جانب آمریکا شرح داد: آمریکا همیشه مدعی بوده که غذا و دارو در لیست تحریم های این کشور علیه ایران نبوده است. طبق یک ضرب المثل، خدا کند این دروغ آمریکایی ها راست باشد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که هدف تروریسم اقتصادی که آمریکایی ها بویژه در یک دهه اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده اند شکستن مقاومت ایران بوده است. آمریکا برای به زانو درآوردن ملت ایران، این سیاست را در پیش گرفته تا ملت ایران را اسیر خواسته های خود کند.

رضایی یادآور شد: دارو کالایی نیست که کاربرد دوگانه به ویژه در زمینه هسته ای و نظامی داشته باشد. کاربرد دارو فقط برای کمک به بیماران به خصوص اقشار ضعیف، بیمار و محروم جامعه است ولی آمریکا در سال های گذشته از واردات دارو به کشور جلوگیری کردند و این موضوع فقط نشان دهنده خصومت آنها با ملت ایران است.

وی شرح داد: مشکل آمریکایی ها با ملت ایران این است که می بینند مردم نمی خواهند بیگانه برای آنها تصمیم بگیرد و استقلال خود را به هر قیمتی حفظ می کنند و نمی خواهند زیر بار زور بروند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1353

به "خبرنگاران نماینده مجلس: راهبرد مقاومت همچنان باید در دستور کار باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: راهبرد مقاومت همچنان باید در دستور کار باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید