خبرنگاران 516 نفر در سامانه بیمه بیکاری شیروان ثبت نام کردند

به گزارش مجله زیبایی زندگی، بجنورد- خبرنگاران- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیروان گفت: تا به امروز 516 نفر در این شهرستان که بر اثر شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده اند، در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

خبرنگاران 516 نفر در سامانه بیمه بیکاری شیروان ثبت نام کردند

مهدی سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: جهت حمایت از کارفرمایان و کارگران بیکار شده به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی کارگران بیکار شده لازم است در سامانه bimebikari.mcls.gov.ir برای دریافت مقرری بیمه بیکاری تا خاتمه اردیبهشت 99 ثبت نام تا فارغ از تشریفات قانونی، حداقل حقوق ماهیانه قانون کار در زمان یاد شده را دریافت کنند.

وی افزود: صرفا بیکاران غیرارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند می توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیروان گفت: بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری ناشی از حوادث غیر مترقبه ثبت نام شده در سامانه می توانند تا سه ماه (اسفند ماه 98 تا اردیبهشت 99) بیمه بیکاری دریافت کنند.

سعیدی افزود: براساس دستورالعمل شرایط قانون کار، حداقل 55 درصد از بیمه بیکاری بر مبنای کسر حق بیمه فرد قبل از بیکاری و به ازای هر یک از اعضای تحت تکفل معادل 10 درصد به این میزان اضافه نموده می شود و حداکثر تا 80 درصد بر مبنای کسر بیمه می تواند افزایش یابد و در صورتی که 80 درصد مزد کمتر از حداقل باشد همان حداقل مزد مصوب شورای عالی کار پرداخت می شود.

به گفته وی تعداد کارگران مشمول قانون کار و بیمه بیکاری در این شهرستان، زیر 10 هزار نفر هستند.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 950

به "خبرنگاران 516 نفر در سامانه بیمه بیکاری شیروان ثبت نام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 516 نفر در سامانه بیمه بیکاری شیروان ثبت نام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید