خبرنگاران 77 درصد بودجه سال 99 دانشگاه ها اختصاص یافت

به گزارش مجله زیبایی زندگی، تهران-خبرنگاران- معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص 77 درصد بودجه سال 99 دانشگاه ها اطلاع داد.

خبرنگاران 77 درصد بودجه سال 99 دانشگاه ها اختصاص یافت

محمدتقی نظرپور عصر پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش خبرنگاران درباره شرایط بودجه سال 99 دانشگاه ها، گفت: بودجه 10 ماهه سال 99 دانشگاه ها 77 درصد و بودجه مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری مقداری کمتر از این 77 درصد تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: بودجه 2 ماه سرانجامی امسال دانشگاه ها هنوز تخصیص داده نشده است. از این رو قرار شد، بودجه 2 ماه سرانجامی سال با هم و یک تخصیص کلی داده گردد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: آنچه رییس و معاونان سازمان برنامه و بودجه قول داده اند، رساندن تخصیص سال 99 دانشگاه ها به 110 درصد است.

نظرپور تاکید نمود: در سرانجام امسال باید منتظر رقم کلی تخصیص های سال 99 باشیم.

به گزارش خبرنگاران، معاون وزیر علوم پیش از این در نشست مجازی با معاونان اداری و منابع مالی دانشگاه ها با یادآوری بعضی چالش های مالی در حوزه آموزش عالی گفت: شرایط تحریم مالی و مسائل مالی ناشی از آن، عدم تخصیص به موقع منابع مالی مصوب سالیانه بخش عمومی دولت، تعارض قوانین و بخشنامه های جدید دولتی با آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه ها، عدم بازنگری در برنامه های توسعه بلند مدت آموزش عالی و عدم تحقق کامل بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را می توان به عنوان موارد عمده چالش های مالی در حوزه آموزش عالی برشمرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1547

به "خبرنگاران 77 درصد بودجه سال 99 دانشگاه ها اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 77 درصد بودجه سال 99 دانشگاه ها اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید