خبر خوش وزیر ارشاد درباره فراوری کاغذ

به گزارش مجله زیبایی زندگی، اسماعیلی گفت: ما همه زیرساخت های لازم را در اختیار داریم و تا یک سال و نیم آینده تقریبا در صنعت فراوری کاغذ به خود کفایی لازم خواهیم رسید.

خبر خوش وزیر ارشاد درباره فراوری کاغذ

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه های سینمایی سازمان سینمایی حوزه هنری از راه اندازی شورای عالی سینما با حضور رئیس جمهور اطلاع داد.

سیدمهدی اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: با حضور رییس جمهور در حال راه اندازی شورای عالی سینما هستیم. در فراوریات سینمایی هیات امنای جدیدی برای بنیاد فارابی انتخاب شد که این هیات با تحلیل و انتخاب دقیقی انجام شده به نوعی که بتواند بخش های محتوایی و ریل گذاری ها و پشتیبانی های مالی و مالی را تامین کند.

اسماعیلی بعلاوه درباره موضوع تامین کاغذ مورد احتیاج کشور گفت: ما همه زیرساخت های لازم را در اختیار داریم و تا یک سال و نیم آینده تقریبا در صنعت فراوری کاغذ به خود کفایی لازم خواهیم رسید. هفته گذشته جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور داشتیم و امیدواریم زمانبندی دقیق با برنامه روشن تدوین کنیم تا به 80 درصد فراوری مورد احتیاج در حوزه نشر و کتاب برسیم.

وی اضافه نمود: برای مثال در طول یک سال، حدود 300هزار تن احتیاج به فراوری کاغذ داریم و این رقم در حال حاضر رقم پایینی است، ولی زیرساخت های آن فراهم است. کارخانه های کاغذ در مازندران، استان فارس و خوزستان داریم که اگر آن ها را هم فعال و از طرفی مدیریت واردات و حمایت های لازم و تسهیلات را داشته باشیم، می توانیم امیدوار باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1926

به "خبر خوش وزیر ارشاد درباره فراوری کاغذ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش وزیر ارشاد درباره فراوری کاغذ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید