دل پر چینی ها از آمریکا بخاطر سوءاستفاده از شیوع ویروس کرونا

به گزارش مجله زیبایی زندگی، سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد از اینکه آمریکا از ابتدای شیوع ویروس کرونا در حال ایجاد فضای رعب و وحشت است، گفت که واشنگتن هیچ کمکی به پکن نکرده است.

دل پر چینی ها از آمریکا بخاطر سوءاستفاده از شیوع ویروس کرونا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های پکن در ادامه انتقاد از مواضع ضد چینی آمریکا در قبال شیوع ویروس کرونا این بار سخنگوی وزارت خارجه این کشور تاکید نموده که واشنگتن از ابتدای شیوع این بیماری در حال ایجاد فضای رعب و وحشت است و یاریی هم به پکن ننموده است.

به نوشته اسپوتنیک، هوا چونینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در نشست خبری درباره مواضع آمریکا و بعضی دیگر از کشور ها درباره شیوع ویروس کرونا اظهارنظر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست امروز اظهار داشت، ایالات متحده به دنبال شیوع ویروس کرونا یک فضای رعب و وحشت ایجاد نموده و به این فضا دامن زده است.

به گفته این مقام چینی، آمریکا به این کشور در مبارزه با کرونا یاری قابل ملاحظه ای ارائه ننموده است.

چونینگ ابراز امیدواری کرد که جامعه بین المللی در مورد شرایط ناشی از این ویروس، پاسخ ها و قضاوت های منطقی، آرام و مبتنی بر علم از خودش نشان بدهد.

وی اضافه نمود: اغلب کشور ها گفته اند که آن ها از کوشش های چین در جنگ با این نوع جدید ویروس کرونا حمایت و تشکر می نمایند و ما متوجه تصمیمات آن ها برای انسداد مرز یا تدابیر ضروری برای ورود شهروندان چینی (به کشورهایشان) هستیم و به آن ها احترام می گذاریم.

اظهارات این مقام پکن بعد از آن مطرح شده که طبق آخرین خبرها، تا به امروز 361 نفر از زمان شیوع ویروس کرونا جان خودشان را از دست دادند.

دولت چین که پیش از این از مواضع مقامات آمریکایی درباره ویروس کرونا ابراز ناراحتی نموده بود پیشنهاد یاری های واشنگتن برای مقابله با این بحران را نپذیرفت.

پکن همچنین از اظهارات غیردوستانه مقام های واشنگتن در بحبوحه مبارزه با ویروس کرونا انتقاد کرد و آن را برخلاف حسن نیت دانسته بود. وزیر تجارت آمریکا در اظهارنظری جنجالی گفته بود، شیوع این ویروس باعث بازگشت شغل و سرمایه به آمریکا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 651

به "دل پر چینی ها از آمریکا بخاطر سوءاستفاده از شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دل پر چینی ها از آمریکا بخاطر سوءاستفاده از شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید