دولت لیتوانی از تصمیم چین برای کاهش روابط دیپلماتیک متاسف است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه لیتوانی روز یکشنبه خاطرنشان کرد که دولت این کشور از تصمیم چین برای کاهش روابط دیپلماتیک به سطح کاردار به علت افتتاح دفتر نمایندگی تایوان در ویلنیوس ابراز تأسف نموده و اظهار می دارد که چنین اقدامی با اصل چین واحد مغایرت ندارد.

دولت لیتوانی از تصمیم چین برای کاهش روابط دیپلماتیک متاسف است

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه لیتوانی در بیانیه خود آورده است: لیتوانی بر پایبندی خود به سیاست چین واحد تاکید می نماید؛ اما در عین حال حق دارد مقدار همکاری با تایوان را توسعه داده و برای تضمین توسعه عملی چنین روابطی، مانند بسیاری از کشورهای دیگر، نمایندگی های غیردیپلماتیک ایجاد کند.

وزارت خارجه لیتوانی بعلاوه اضافه نمود که افتتاح دفتر نمایندگی تایوان به دلایل صرفاً مالی بوده و هیچ غرض ورزی سیاسی پشت پرده آن نبوده است.

دفتر نمایندگی رسمی تایوان روز پنجشنبه در مرکز لیتوانی افتتاح شده و اریک هوانگ که در حال حاضر سرپرست هیئت تایوان در لتونی است، به عنوان رئیس این دفتر منصوب شد.

در پاسخ به این اقدام لیتوانی، پکن تصمیم گرفت سفیر خود در لیتوانی فراخوانده و روابط دیپلماتیک بین دو کشور را اوایل روز یکشنبه به سطح کاردار کاهش داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1952

به "دولت لیتوانی از تصمیم چین برای کاهش روابط دیپلماتیک متاسف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت لیتوانی از تصمیم چین برای کاهش روابط دیپلماتیک متاسف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید