روحانی: حذف تعطیلات نوروزی شدنی نیست ، واکنش روحانی به درخواست ها برای مدیریت جلسات ستاد بحران

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رئیس جمهور گفت: بعضی پیشنهاد کردند تعطیلات نوروزی حذف گردد و تعطیلات را به زمان دیگری ببریم، اما به نظر من این کار عملی و شدنی نیست.

روحانی: حذف تعطیلات نوروزی شدنی نیست ، واکنش روحانی به درخواست ها برای مدیریت جلسات ستاد بحران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت در خصوص جلوگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: اینکه ما در برابر این بیماری باید چیکار کنیم و چه اقداماتی انجام بدهیم، تقریباً همه جهان به یک نسخه واحدی رسیدند.

وی اضافه نمود: یکی اینکه این زنجیره شیوع را باید قطع کنیم که از یک نقطه شروع می گردد و ابتدا یک نفر آلوده می گردد و بعد هم یک جمع آلوده می گردد همین طور شیوع پیدا می نماید. پس یک زنجیره ای هست که از یک نقطه شروع می گردد و حتی بین کشور ها عبور می نماید. اولین مسئله این است که زنجیره را قطع کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: اولین مسئله برای قطع کردن این زنجیره، ضدعفونی است. این زنجیره به دست و بدن من اصابت نموده، اگر دست ها رو بشورم و ضدعفونی کنم این زنجیره قطع می گردد و از دست من به فرد دومی نمی رود و تجاوز نمی نماید. این تأثیرگذار است.

روحانی با بیان اینکه مسئله دوم عدم جابجایی و تردد است گفت: وقتی می گوئیم تردد به ذهن بعضی می آید که از یک شهر به شهر دیگر معنای تردد است، ولی داخل تهران تردد نیست. وقتی می گوئیم تردد مضر است، سفر درون شهری هم مضر است. حتی الامکان باید تردد به حداقل ممکن تقلیل پیدا کند و اگر ضروری بود و کاری هست که باید انجام گردد حتماً باید به پروتکل ها را توجه کنیم و زنجیره را بشکنیم.

رئیس جمهور با اشاره به تعطیلات نوروزی نیز توضیح داد: در آستانه تعطیلات نوروزی هستیم برای کشور ما در ایام نوروز، هم شروع سال جدید هست و هم شروع بهار است؛ از این رو بعضی پیشنهاد کردند تعطیلات نوروزی حذف گردد و تعطیلات را به زمان دیگری ببریم، اما به نظر من این کار عملی و شدنی نیست.

وی اضافه نمود: مردم برای ایام عید نوروز اعتقاداتی دارند و نکاتی دارند، ولی باید مراسم را به صورت خوبی مدیریت نمایند و در اجتماعات نروند و در امکان متبرکه نروند. زیارت هر امامی را از راه دور هم می توانیم انجام بدیم؛ آن خلوص و توجه باشد همان ثواب و اجر را مخصوصاً در این شرایط دارد. همه باید در ایام نوروز مراعات کنیم. نوروز را برای فرصت شیوع بیشتر نگذاریم و نوروز را فرصتی برای پیروزی قرار بدهیم.

ادامه دارد…

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 884

به "روحانی: حذف تعطیلات نوروزی شدنی نیست ، واکنش روحانی به درخواست ها برای مدیریت جلسات ستاد بحران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: حذف تعطیلات نوروزی شدنی نیست ، واکنش روحانی به درخواست ها برای مدیریت جلسات ستاد بحران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید