تور روسیه ارزان: روسیه با جدیت احداث پایگاه نظامی در دریای سرخ را پیگیری می نماید

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه از ادامه مذاکرات میان روسیه و سودان درباره تأسیس پایگاه لجستیک نظامی در دریای سرخ اطلاع داد.

تور روسیه ارزان: روسیه با جدیت احداث پایگاه نظامی در دریای سرخ را پیگیری می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بوگدانف در این ارتباط گفته است که ارتش و معاون وزیر دفاع روسیه با سفر به سودان در حالی پیگیری و مذاکرات جدی درباره پایگاه نظامی لجستیکی در دریای سرخ هستند و این موضوع با جدیت دنبال می گردد.

پایگاه دریایی مورد نظر روسیه در ساحل دریای سرخ در شهر پورتسودان تأسیس می گردد، اما دولت سودان اعلام نموده که خواهان بازبینی اساسی و بنیادین این توافق نامه و اختصاص امتیاز متناسب برای خارطوم در مقابل واگذار کردن این پایگاه استراتژیک برای روسیه است.

در همین ارتباط هم، مقام نظامی سودانی که نامش فاش نشده است، چند روز پیش از این به ریانووستی گفت که دولت سودان میخواهد اصلاحیه ای در موافقت نامه احداث پایگاه دریایی روسیه در بندر سودان در ساحل دریای سرخ تنظیم و به امضا برساند.

این مقام اضافه کرد: خارطوم امیدوار است که از مسکو یاری اقتصادی 5 ساله در ازای احداث پایگاه دریایی به وسیله روسیه دریافت کند و این توافق می تواند برای 25 سال دیگر تمدید گردد.

روسیه نهم ماه دسامبر سال 2020 از قصد خود برای احداث یک پایگاه تدارکات و حمایت از نیروهای دریایی در نزدیکی بندر پورت سودان خبر داده بود؛ پایگاه نظامی که طبق طرح اولیه، گنجایش 300 نیروی نظامی و غیرنظامی را دارد و می تواند چند کشتی جنگی را که با سوخت هسته ای کار می نمایند، در خود جای دهد. پس از آن، میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه پیش نویس توافقنامه ای را تأیید کرد که بر اساس آن کشورش در سودان پایگاه تدارکات و پشتیبانی دریایی تأسیس می نماید و دهم اسفند ماه سال 99 هم یک کشتی جنگی روسی برای اولین بار وارد بندر سودان شد، بندری که برای ایجاد پایگاه نیروی دریایی روسیه برنامه ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1840

به "تور روسیه ارزان: روسیه با جدیت احداث پایگاه نظامی در دریای سرخ را پیگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: روسیه با جدیت احداث پایگاه نظامی در دریای سرخ را پیگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید