ساختمان مجلس قرقیزستان توسط معترضان تصرف شد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، معترضان به نتایج انتخابات مجلسی قرقیزستان بامداد سه شنبه ساختمان مجلس و دولت را تصرف کردند.

ساختمان مجلس قرقیزستان توسط معترضان تصرف شد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

از خبرگزاری فرانسه، تصاویر اولیه رسانه های داخلی نشان می دهد که ساختمان دولت و مجلس در قرقیزستان توسط معترضان تصرف شده است.

یک معترض به خبرگزاری فرانسه گفت: شمار معترضان که حدود 2 هزار نفر بودند درهای ساختمان را شکستند.

به گفته این معترض، هنگام ورود معترضان به ساختمان مجلس، تلاشی برای محافظت از ساختمان صورت نگرفت.

حمله به ساختمان پس از ساعت ها درگیری میان پلیس و معترضان توسط احزابی که بعد از انتخابات روز یکشنبه پیروز به کسب کرسی های مجلس 120 عضوی قرقیزستان نشدند، انجام شده است.

مقامات بهداشتی اظهار داشتند که حداقل 120 نفر که نیمی از آنها نیروی اجرای بودند به دلیل جراحات ناشی از خشونت در بیمارستان بستری شده اند.

کمیسیون مرکزی انتخابات قرقیزستان تا آخر وقت یکشنبه کار شمارش آرای ماخوذه در بیش از 97 درصد حوزه های رای گیری را به سرانجام رساند. این کمیسیون میزان مشارکت مردمی در انتخابات را نزدیک به 2 میلیون نفر معادل 55.65 درصد از واجدان شرایط رای دادن اظهار داشت.

پایگاه خبری 24 کی جی تاجیکستان در این باره نوشت: بر اساس این نتایج احزاب بیریمدیک Birimdik با کسب 24.54 درصد آراء معادل 46 کرسی، مکنیم قرقیزستان Mekenim K.با کسب 23.9 درصد آراء معادل 45 کرسی، حزب قرقیزستان با کسب 8.74 درصد آراء معادل 16 کرسی و حزب بوتون قرقیزستان Butun K. با کسب 7.09 درصد آراء معادل 13 کرسی پیروز به ورود به مجلس شده اند. سایر احزاب حاضر در انتخابات حد نصاب 7 درصد آراء برای ورود به مجلس را کسب ننموده اند.

شبکه خبری الجزیره در همین ارتباط گزارش داد که احزاب نزدیک به سورونبای جینبکوف رئیس جمهور قرقیزستان پیروز انتخابات مجلسی شده اند اما چندین حزب مخالف دولت نتایج را مورد مناقشه قرار داده و رد نموده اند.

مجلس قرقیزستان 120 کرسی دارد و 16 حزب برای ورود به مجلس در انتخابات روز یکشنبه رقابت کردند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1256

به "ساختمان مجلس قرقیزستان توسط معترضان تصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان مجلس قرقیزستان توسط معترضان تصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید