سخنگوی کاخ سفید تلویحاً به شکست ترامپ اذعان کرد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، سخنگوی کاخ سفید به طور تلویحی تصدیق کرد که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکست خورده است.

سخنگوی کاخ سفید تلویحاً به شکست ترامپ اذعان کرد

از پروفایل ما وبلاگ سفربرو دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به خلاف دونالد ترامپ، دبیر مطبوعاتی و سخنگوی کاخ سفید، کیلی مک انانی روز یکشنبه اذعان کرد که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شکست خورده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مک انانی در مصاحبه ای با شبکه خبری فاکس نیوز، در خصوص دور دوم انتخابات سنا در ایالت جورجیا در ماه ژانویه که معین می نماید کدام حزب کنترل سنا را به دست خواهد گرفت، مصاحبه کرد.

وی گفت: حدس بزنید درصورتی که این دو کرسی سنا را از دست بدهیم چه کسی رأی تصمیم گیرنده برای این کشور را به صندوق خواهد انداخت؟ کامالا هریس.

ترامپ با وجود از دست دادن رأی مجمع گزینندگان با نتیجه 306 بر 232 و عقب افتادن در شمار آرای مردمی با اختلاف بیش از 7 میلیون رأی از پذیرفتن شکست توسط جو بایدن امتناع می نماید.

ترامپ تنها نیست بلکه به گفته واشنگتن پست فقط 27 نفر از 249 نماینده جمهوری خواه در کنگره پیروزی بایدن را تصدیق نموده اند.

اما رئیس جمهور دموکرات ها در صورت اعلام رأی نهایی کالج الکترال در 20 ژانویه در واشنگتن مراسم تحلیف خود را برگزار خواهد نمود و هریس سناتور ایالت کالیفرنیا، معاون رئیس جمهور می گردد.

ترامپ برای لغو نتایج در چند ایالت ، که اکثریت قریب به اتفاق آنها را از دست داده است، پرونده های قضایی تشکیل داده است.

در جورجیا ترامپ همچنان از فرماندار برایان کمپ می خواهد که جلسه ای ویژه را در مجمع ایالتی برای رد کردن پیروزی بایدن برگزار کند.

ستاد انتخاباتی و چند تن از مقامات جمهوری خواه از انجام این کار خودداری نموده اند.

مک انانی در فاکس نیوز، در خصوص پرونده های قضایی مبارزات انتخاباتی ترامپ در چند ایالت از جمله جورجیا بحث و مصاحبه کرد اما او بیشتر به روی دور دوم انتخابات سنا در جورجیا تأکید داشت.

اگر دموکرات ها در 5 ژانویه نماینده های جمهوری خواه حاضر در سنا را شکست دهند، سنا بین نمایندگان دو حزب به صورت 5050 تقسیم می گردد، بنابراین رأی هریس جای پای دموکرات ها را برای کنترل مجلس نمایندگان و همچنین کاخ سفید محکم تر خواهد نمود.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1395

به "سخنگوی کاخ سفید تلویحاً به شکست ترامپ اذعان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی کاخ سفید تلویحاً به شکست ترامپ اذعان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید