سد های غرب کشور آماده مهار سیلاب های احتمالی

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرگزاری خبرنگاران- با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی برای هفته آخر آذر ماه و احتمال وقوع بارش های به نسبت مناسب در حوضه های آبریز کارون و دز، سد های غرب کشور آمادگی لازم برای مهار سیلاب های احتمالی را دارند.

سد های غرب کشور آماده مهار سیلاب های احتمالی

به گزارش خبرنگاران؛ موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو پیش بینی کرد که حوضه های آبریز دریاچه ارومیه، زهره- جراحی و حوضه های جنوبی، کارون بزرگ و کرخه از بامداد روز گذشته به مدت 84 ساعت و به اندازه تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه ای) 250 تا 300 میلی متر بارش خواهند داشت و در پی آن احتمال وقوع سیل وجود دارد.

معاون بهره برداری شرکت منابع آب و نیروی ایران خبر از آمادگی سد های این منطقه برای مهار سیلاب های احتاقتصادی داد.

جلال الدین حجتی اضافه کرد: بعلاوه نیروگاه های برق آبی شرکت آب و نیرو در فصل زمستان با آمادگی کامل فراوری انرژی خواهند داشت.

وی ادامه داد: از نیمه دوم شهریور تعمیرات دوره ای واحد های نیروگاهی تحت بهره برداری این شرکت مطابق با دستورالعمل های موجود آغاز شده و با وجود محدودیت منابع اقتصادی، برنامه ریزی ها به گونه ای انجام گرفته تا با آغاز فصل زمستان و اعمال محدودیت های سوخت در نیروگاه های حرارتی، بخشی عمده ای از واحد های نیروگاهی شرکت آب و نیرو متناسب با حجم آب ذخیره شده در مخازن سدها، فراوری انرژی داشته باشند.

حجتی گفت: شرکت آب و نیرو با در اختیار داشتن سهم 27 درصدی از مجموع ظرفیت نیروگاه های برق آبی کشور نقش مهمی در پایداری شبکه برق و تامین انرژی مطمئن به ویژه در مواقع پیک مصرف تابستان و زمستان به عهده دارد و از ابتدای سال آبی جاری تا به امروز نیروگاه های برق آبی تحت بهره برداری شرکت آب و نیرو به اندازه 350 هزار مگاوات ساعت فراوری انرژی داشته اند.

گزارش تازه موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو بیانگر آن است که بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور و بعلاوه پایش مدل های جهانی و منطقه ای پیش بینی آب و هوا، موارد محتمل وقوع سیلاب تا روز سه شنبه 30 آذرماه به توضیح زیر پیش بینی شده است:

در حوضه های آبریز دریاچه ارومیه، زهره- جراحی و حوضه های جنوبی، کارون بزرگ وکرخه و مرزی غرب از بامداد روز شنبه، وقوع بارشی به مدت 84 ساعت و به اندازه تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه ای) 250 تا 300 میلیمتر رخ خواهد داد.

در استان های خوزستان (به ویژه نواحی شاقتصادی و شرقی) و چهارمحال و بختیاری وقوع بارشی به مدت 72 ساعت و به اندازه تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه ای) 140 تا 180 میلیمتر رخ می دهد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1973

به "سد های غرب کشور آماده مهار سیلاب های احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد های غرب کشور آماده مهار سیلاب های احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید