سوریه، نتایج پانزدهمین نشست آستانه، ربودن ده ها دختر در حومه الرقه

به گزارش مجله زیبایی زندگی، نتایج نشست آستانه 15 در سوچی، ادامه اقدامات شبه نظامیان وابسته به آمریکا در شمال سوریه و ربودن دختران جوان و انتقال آنها به مراکز آموزش نظامی و نبرد ارتش سوریه با داعش از مهمترین اخبار سوریه است.

سوریه، نتایج پانزدهمین نشست آستانه، ربودن ده ها دختر در حومه الرقه

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) ، شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا به اقدامات خصمانه خود علیه غیرنظامیان در مناطق تحت تسلط خود در شمال سوریه ادامه می دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منابع محلی به سانا گفتند که شبه نظامیان قسد با حمله به شهرک المنصوره در غرب شهر الرقه، شماری از جوانان را ربودند و با زور سلاح به پادگان های نظامی خود بردند.

این منابع بیان نمودند:، شبه نظامیان قسد دهها دختر را از شهر الطبقه در حومه الرقه به منطقه عامودا در حومه حسکه منتقل نموده اند.

منابع مذکور به جذب 30 دختر از مناطق الرقه به وسیله مشوق های مالی اشاره نموده و اینکه سن این دختران بین 15 تا 18 سال است.

این منابع فاش کردند: شبه نظامیان قسد اقدام به دستکاری شناسنامه این دختران نموده و سن آنها را افزایش می دهند تا از چنگال بازخواست سازمان ملل در صورت فاش شدن موضوع بگریزند.

کشته شدن 3 عضو قسد به دست افراد ناشناس

همزمان حملات به شبه نظامیان قسد ادامه دارد و طی ساعات گذشته یکی از اعضای نیروهای سوریه دموکراتیک به دست افراد مسلح در روستای ماشخ در حومه غربی دیرالزورکشته شده است.

در شهرک مرکده در حومه جنوبی حسکه هم دو عضو قسد به دست افراد ناشناس کشته شدند.

همزمان در حومه شرقی و شمالی دیرالزور، شبه نظامیان قسد غیرنظامیان و معترضان به حضور آنها را هدف قرار می دهند و شماری از غیرنظامیان را بازداشت می نمایند.

تداوم پیشروی های ارتش سوریه علیه داعش

یک منبع نظامی سوری از ادامه پیشروی های ارتش سوریه در صحرای شرقی حماه اطلاع داد و اینکه نیروهای ارتش سوریه به پاکسازی مناطق صحرایی از لوث داعش ادامه می دهند و تلفات و خسارات سنگین به داعش وارد نموده اند.

ضربات مهلک به تروریستها در غرب و جنوب ادلب

منبع نظامی سوری از ضربات مهلک ارتش سوریه به تروریست ها در شمال غربی و حومه جنوبی غربی ادلب اطلاع دادند.

نشست آستانه 15 در سوچی

ریاض حداد سفیر سوریه در روسیه درباره ارزیابی از روز اول مذاکرات گفت: نشست ها و مذاکرات آستانه همیشه جدی و مثبت بوده است و فرایند آستانه دستاوردهای مهمی به دنبال داشته است.

وی اضافه کرد: ما امیدواریم که این دور دستاوردهای بیشتری به دنبال داشته باشد. روز اول از مذاکرات با ملاقاتها و رایزنی مفیدی همراه بود.

حداد تاکید نمود: نشستی با الکساندر لاورونیف نماینده پوتین در امور سوریه و نیز با گیرپدرسون نماینده سازمان ملل در امور یمن، انجام شد.

وی گفت: درباره اقدامات گروه های ترویستی و نیز اقدامات نظامیان اشغالگر ترکیه بحث و رایزنی شد.

حداد اضافه کرد: همچنین پفراینده بازگشت ربوده شدگان نزد گروه های مسلح و تاثیر تحریم های نامشروع کشورهای غربی علیه سوریه رایزنی شد.

همچنین ایمن سوسان وزیر خارجه سوریه در ملاقات با گیرپدرسون نماینده سازمان ملل در امور سوریه بر اهمیت غلبه بر تروریسم و پایان دادن به حضور نامشروع بیگانگان در سوریه تاکید نمود و آنرا مانع بازگشت ثبات به کشورش دانست.

در این ملاقات اوضاع انسانی در سوریه مورد بحث و آنالیز نهاده شد و سوسان از سازمان ملل خواست که واکنش قوی به اقدامات ظالمانه گروه های جدایی طلب در حسکه و قامشلی که علیه شهفرایندان سوری انجام می گردد، داشته باشد.

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید نمود که نباید از موضوعات انسانی بهره برداری سیاسی گردد و باید تضمین گردد که یاری ها به دست تروریست ها نمی رسد.

همچنین ایمن سوسان در ملاقات با الکساندر لاورنتیف فرستاده پوتین در امور سوریه هم بیان نمود: فرایند آستانه اگر نظام ترکیه به تعهداتش پایبند باشد می تواند که نتایج بیشتری به همراه داشته باشد.

طرفین بر عزم خود برای ادامه مبارزه با تروریسم و اقدام مشترک برای توقف موارد نقض آتش بس در منطقه کاهش تنش در ادلب و نیز نابودی تروریست ها در سراسر سوریه تاکید نمودند.

یاری های انسان محبت آمیز به سوریه بدون شروط خارجی و اوضاع مالی در سایه تحریم های غیرقانونی از دیگر محورها مصاحبه بود.

در این ملاقات بر اینکه فرایند سیاسی سوریه باید بدون دخالت خارجی باشد، تاکید شد.

همزمان پدرسون نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت: روز پنجشنبه راهی مسکو می شوم و رایزنی هایی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه سوریه خواهم داشت و از مسکو راهی دمشق خواهم شد. پس از آن ببنیم فرایند رایزنی ها چگونه پیش خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1534

به "سوریه، نتایج پانزدهمین نشست آستانه، ربودن ده ها دختر در حومه الرقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه، نتایج پانزدهمین نشست آستانه، ربودن ده ها دختر در حومه الرقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید