سیاست های کشور همسو با توسعه انرژی های تجدیدپذیر نیست

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر سیاست های کشور همسو با توسعه انرژی های تجدیدپذیر نیست و باید بر اساس برنامه ششم توسعه فراوری برق از انرژی های تجدیدپذیر به 5000 مگاوات برسد اما سوال این است که آیا منابع این هدفگذاری دراختیار وزارت نیرو قرار گرفته است؟

سیاست های کشور همسو با توسعه انرژی های تجدیدپذیر نیست

به گزارش خبرنگاران،عیسی کلانتری امروز در سومین کنفرانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر ایران با بیان اینکه تا زمانی که سیاست ها اصلاح نگردد، بخش خصوصی به سمت انرژی های نو نمی رود و انرژی های تجدیدپذیر توسعه پیدا نخواهد کرد،اظهار کرد: دشمنان مطلع و دوستان نادان با ادامه این روند اجازه نمی دهند انرژی های تجدیدپذیر رونق پیدا کند در حالی که ما چاره ای جز حرکت در این مسیر نداریم.

وی با بیان اینکه فراوری کربن در ایران از سال 1990 تا سال 2012 از 283 میلیون تن به 730 میلیون تن افزایش یافته است،اظهار کرد: در حالی فراوری کربن 450 میلیون تن افزایش یافته است که بر اساس برنامه پنجم توسعه شدت انرژی باید 33 درصد بهبود پیدا می کرد و تا سرانجام برنامه ششم توسعه شدت انرژی باید نصف گردد.

کلانتری با اشاره به اینکه فراوری ناخالص داخلی در این سال ها از 102 میلیارد دلار به 258 میلیارد دلار افزایش یافته است،گفت: ما تنها کشوری هستیم که رشد شدت انرژی داشته ایم و فراوری کربن از فراوری ناخالص داخلی کشور بیشتر بوده است.

وی ضمن انتقاد از مصرف بی رویه آب ،عواقب آن و بالا بودن مصرف انرژی اظهارکرد: عواقب ادامه این روند، رسیدن به شاخص های بالاترین رقم فرسایش خاک در دنیا، خشک شدن جنگل ها به دلیل کم آبی همچنین آتش سوزی در منابع جنگلی و مراتع است.

کلانتری همچنین با اشاره به صحبت های افرادی که می گویند عمل به تعهد کنوانسیون آب و هوایی پاریس جلوی توسعه کشور را می گیرد، گفت: بر اساس تعهدی که ایران در کنوانسیون پاریس داده است، باید فراوری کربن را تا سال 2030 در صورت تحریم چهار درصد (70 میلیون تن) و در غیر این صورت 12 درصد (230 میلیون تن) کاهش دهیم در حالی که بر مبنای برنامه ششم توسعه، سند چشم انداز و سیاستهای رهبر معظم انقلاب، تا سه سال آینده باید 230 میلیون تن فراوری کربن را کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 64

به "سیاست های کشور همسو با توسعه انرژی های تجدیدپذیر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های کشور همسو با توسعه انرژی های تجدیدپذیر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید