شایعه جدید:استعفای دسته جمعی تاج و هیات رئیسه

به گزارش مجله زیبایی زندگی، از تاج خواسته شده با برگزاری مجمع فوق العاده و با حالتی بسیار محترمانه، کناره گیری خود را اعلام کند و دست وزارت ورزش را برای انتخاب فرد جدید باز بگذارد اما تاج می خواهد همرا هیات رئیسه برای استعفاست.

شایعه جدید:استعفای دسته جمعی تاج و هیات رئیسه

به گزارش خبرنگاران ،روز شنبه در جلسه هیات رییسه فدراسیون مصوب شد با چراغ سبز کمیته المپیک، اعضا به دلیل عدم دریافت حقوق و حضور نیمه وقت بر سر کار خود باقی بمانند. ضمنا در این توافق داخلی مقرر شد دریک پست مهم(دبیرکلی) نفر تازه ای به فدراسیون بیاید اما حالا این توافق به هم خورده است.موضوعی که روز سه شنبه طی نامه ای دیگر ملغی اعلام و به تاج گفته شد تمامی اعضای بازنشسته هیئت رییسه هم باید استعفا دهند.هر چند رئیس فدراسیون شخصا می تواند در راس کار باقی بماند اما ظاهرا از تاج خواسته شده با برگزاری مجمع فوق العاده و با حالتی بسیار محترمانه، کناره گیری خود از ریاست فدراسیون را اعلام کند و دست وزارت ورزش را برای انتخاب فرد جدید باز بگذارد که البته رییس اصفهانی فوتبال ایران تمایلی به پذیرش این دستورات ندارد و قصدش همراهی با هیات رییسه برای استعفاست.

گفته می گردد مهدی تاج همراه با هیات رییسه 10 نفره فدراسیون تصمیم گرفته اند تا روز اجرای رسمی قانون منع به کارگیری بازنشستگان (15 آذر) بر سرکار باقی بمانند و سپس همگی با هم استعفا خواهند داد که در صورت رخ دادن این اتفاق، فوتبال ایران به احتمال فراوان و با توجه به حساسیت فیفا بر روی این موضوع به تعلیق نزدیک خواهد شد.

در روزهای گذشته در حالی دستور برگزاری مجمع فوق العاده به تاج ابلاغ شده که او مشخصا تمایلی به این کار ندارد و شاید انتها این ماراتن همان استعفای جمعی باشد؛اتفاقی که غیرقانونی هم نیست.

با این وجود مهدی تاج در تازه ترین مصاحبه اش خصوص بحث اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و اینکه آیا مدیران بازنشسته این فدراسیون سمت های خود را ترک خواهند کرد، گفته است:از 9 نفر اعضای هیات رئیسه 6 نفر بازنشسته هستند.اینکه قانون بگوید این افراد باید بروند یا حضورشان در هیات رئیسه شغل است، تفاوت دارد.چون این افراد از فدراسیون پول نمی گیرند، اما اگر حضورشان در هیئت رئیسه شغل محسوب گردد یک تعریف دارد و اگر شغل محسوب نگردد، تعریف دیگری خواهد داشت. همه این مسائل را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردیم.وزارت ورزش هم دنبال برنامه ریزی است که بتواند راه چاره منطقی برای این کار بدهد.

رئیس فدراسیون فوتبال در این گفت وگو که از برنامه و اما ورزش رادیو جوان پخش می شد در پاسخ به این سؤال که در نهایت قانون در فدراسیون فوتبال به چه شکل برگزار می گردد،گفت:فدراسیون فوتبال بالاتر از قانون نیست.برای من هم قانون حاکمیت اصلی است، همه باید به قانون احترام بگذارند و اجرای قانون برای همه الزام دارد.روی این ماجرا بحثی نداریم، اما بحث دوم بحث بازنشستگی است که تا الان هم که در فدراسیون فوتبال مانده ایم طبق قانون بوده است، چون هنوز قانون اجرا نشده است.زمانی هم که مهلت قانونی آن فرا برسد، اگر قانون اجازه ندهد هیچ کس نمی تواند در فوتبال بماند.هرکسی باید به کار خودش بپردازد و فدراسیون هم باید طبق قانون اداره گردد نه با بی قانونی.

او ادامه داد:دوره ای در فولاد مبارکه کار می کردم و یک زمان خودم به این نتیجه رسیدم که اعلام بازنشستگی کنم،در حالی که هنوز خدمت من پُر نشده بود.در قانون تصدی شغل داریم و با اینکه حقوق نمی گیرم، اما اگر بازنشسته باشید، شغل را هم نمی توانید اشغال کنید.

تاج در خصوص اینکه آیا مسوولان فیفا در این خصوص اخطاری به فدراسیون فوتبال داده اند یا نه و همچنین انتشار فیلم مصاحبه رئیس فیفا با عادل فردوسی پور که به صراحت در این زمینه صحبت نموده بود، گفت:فیلم مصاحبه آقای اینفانتینو را همه داشتند، اما کسی در این مدت آن را منتشر ننموده بود.این فیلم توسط یکی از نمایندگان محترم مجلس منتشر شد، چون ما خودمان هم نمی خواستیم این مصاحبه در فضای مجازی التهاب ایجاد کند.حتی پاسخ نامه خانم فاطیما، دبیرکل فیفا را نداده ایم، چون می دانیم اگر به این نامه پاسخ بدهیم، چه نتیجه ای عاید خواهد شد.تمام همکاری های لازم را نموده ایم، چون اعتقاد داریم کشور و فوتبال کشور نباید آسیب ببیند.

مهدی تاج در تمام مصاحبه های اخیر خود بر ادامه راه فدراسیون نشین ها در مسیر قانون تاکید نموده و اینگونه به نظر می ردس که او و هیات رئیسه فقط در انتظار تصمیم گیری وزارت ورزش مانده اند و عملا اقدامی نمی نمایند اما مدام با پیدا کردن راهکارهای قانونی دنبل این هستند تا به حضور دسته جمعی شان در فدراسیون فوتبال ادامه دهند و شاید پخش شدن شایعه استعفای دسته جمعی ایشان و خطر تعلیق نیز در همین راستا باشد.

3-670

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 90

به "شایعه جدید:استعفای دسته جمعی تاج و هیات رئیسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعه جدید:استعفای دسته جمعی تاج و هیات رئیسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید