شهادت جوان شیعه در زندان رژیم سعودی

به گزارش مجله زیبایی زندگی، یک جوان شیعه عربستانی که در زندان شهر دمام عربستان بازداشت بود٬ زیر شکنجه به شهادت رسید.

شهادت جوان شیعه در زندان رژیم سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد حسین عبدالعزیز آل ربح یک جوان سعودی بازداشتی از شهر قطیف٬ زیر شکنجه های جلادان نظام عربستان در زندان المباحث در دمام که به بدی و جنایت معروف است به شهادت رسید.

ناشط قطیفی یکی از کاربران در توییتر نوشت: حسین آل ربح بازداشتی سیاسی که زیر شکنجه شهید شد٬ از لحظه دستگیری تحت شکنجه بوده است. وی شرح داد که پس از دستگیری او را به یک سلول انفرادی برده و انواع شکنجه ها را ضد او اعمال کردند و حسین حتی از همه حقوق معین شده در قوانین حقوقی و بین المللی محروم بود.

طبق اطلاعات منابع محلی٬ این جوان سعودی پس از اینکه از شهرخود آواره شد٬ به جزیره تاروت رفت؛ اما مقامات سعودی او را در آپارتمانش دستگیر کرده و بدون اینکه حکمی درخصوص وی صادر کنند٬ حسین را تحت شکنجه قرار دادند.

به همین دلیل عادل السعید معاون سازمان اروپایی -سعودی حقوق بشر در صفحه توییتری خود نوشت: زندگی حسین آل ربح در داخل زندان مباحث به خاتمه رسید. وی اضافه نمود که این جوان بازداشتی از زمان دستگیری اش در آگوست 2017 تحت انواع شکنجه های وحشیانه قرار داشت که در نتیجه این شکنجه ها بخشی از بدن وی فلج شده بود.

با شهادت آل ربح٬ تعداد بازداشتیانی که از منطقه قطیف و احساء در زندان های عربستان تحت شکنجه جان خود را از دست دادند به 27 نفر رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 560

به "شهادت جوان شیعه در زندان رژیم سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهادت جوان شیعه در زندان رژیم سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید