طرح ساماندهی کارکنان دولت فوریتی می شود

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از درخواست 50 تن از نمایندگان برای اولویت یابی بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در جلسه علنی مجلس خبر داد.

طرح ساماندهی کارکنان دولت فوریتی می شود

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین شرایط طرح ساماندهی کارکنان دولت، اظهار کرد: این طرح با 9 ماده و 10 تبصره با اکثریت آرا در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسیده و جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

وی اضافه کرد: در صورت ارائه لایحه جامع از سوی دولت در این باره، تا زمان رسیدگی طرح در صحن، موارد مهم لایحه دولت را با استفاده از ظرفیت آیین نامه تلفیق خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان نمود: با توجه به اهمیت موضوع می خواهیم با تدوین نامه و امضای 50 تن از نمایندگان رسیدگی به طرح ساماندهی کارکنان دولت را در اولویت جلسات علنی قرار دهیم.

اسماعیلی با بیان اینکه مقدمه پرداخت حقوق عادلانه، ساماندهی کارکنان دولت است، ادامه داد: دولت در پی پرداخت عادلانه است که شامل حدود 2 میلیون و هفتصد هزار کارمند پیمانی یا قراردادی دولتی می شوند، اما اشخاص دیگری هستند که شامل پرداخت عادلانه نمی شوند لذا ما در کمسیون در پی ساماندهی کارکنان دولت هستیم.

نماینده گرمی در مجلس تاکید کرد: تا زمانی که ساماندهی کارکنان دولت صورت نگیرد این پرداخت عادلانه فقط شامل 2 میلیون و هفتصد هزار نفر می شود و شامل سایر کارکنان نمی شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 17 نوع قرارداد برای کارکنان وجود دارد که لازم است این مسئله ساماندهی شود، اضافه کرد: با تصویب و اجرای این طرح قرار است سازوکار لازم برای حذف امضا های طلایی استخدام، حذف رانت، فساد، روابط ناسالم استخدامی و در نهایت ایجاد عدالت استخدامی با نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد شرکت های وابسته به دولت، با نگاه مردم محور تهیه و اجرا شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این طرح قرار است شرکت های واسطه تحت عنوان شرکت های خدماتی که بین کارکنان شرکتی، حجمی، پروژه ای و ساعتی و بخش هایی که نیاز به این کارکنان دارند حذف شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: برخی شرکت ها به دلیل سوءمدیریت و نبود نظارت صحیح سود های هنگفتی از آن خود کرده اند در حالی که این پول های هنگفت باید به کارکنان شرکتی می رسید و این شرایط باید اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2024

به "طرح ساماندهی کارکنان دولت فوریتی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ساماندهی کارکنان دولت فوریتی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید