طرح و برنامه رئیس جمهور برزیل برای سیاسی کردن ارتش

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رئیس جمهور برزیل گفته است که اگر به ارتش برای حضور در خیابان ها و برقراری نظم دستور دهد، این دستور تبعیت و پیروی خواهد شد.

طرح و برنامه رئیس جمهور برزیل برای سیاسی کردن ارتش

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جایر بولسونارو رئیس جمهور برزیل روز آدینه گفت: اگر به ارتش دستور بدهم برای برقراری مجدد نظم به خیابان ها بیاید، از این دستور تبعیت و پیروی خواهد نمود.

بر اساس این گزارش اظهارات بولسونارو حدس ها درباره تمایل وی برای سیاسی کردن ارتش و نیروهای مسلح را افزایش داده است.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی اضافه نمود: نمی خواهم جزئیات برنامه ای را که آماده می کنم، الان اعلام نمایم ولی اگر مشکلاتی داشته باشیم، طرح و برنامه ای برای ورود به این زمینه خواهیم داشت... نیروهای مسلح ما شاید یک روز به خیابان ها بیایند.

منتقدان رئیس جمهور برزیل پیش از این بارها از تمایل وی برای سیاسی کردن ارتش به شدت انتقاد نموده اند. بعضی از منتقدان نیز نگران انتقال مسالمت آمیز قدرت توسط وی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هستند.

تشدید بحران شیوع ویروس کرونا موجب افزایش فشارها بر رئیس جمهور پوپولیست برزیل شده است.

در حالی که بولسونارو همچنان در برابر تدابیر قرنطینه ای و محدودکننده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مقاومت می نماید، مجلس سنای برزیل میخواهد تحقیقاتی را درباره عملکرد دولت برای مقابله با این بحران شروع کند.

مخالفت رئیس جمهور برزیل با اعمال تدابیر قرنطینه ای و محدودکننده در حالی است که موارد ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا به سرعت رو به افزایش است و رکوردهای جدیدی در این کشور ثبت می گردد.

یک قاضی دیوان عالی برزیل اخیرا به مجلس سنا دستور داده است تا کمیسیونی را برای شروع این تحقیقات تشکیل دهد.

رئیس مجلس سنای برزیل که پیش از این با درخواست و فشار سناتورها برای شروع تحقیقات درباره عملکرد رئیس جمهور و دولت مخالفت نموده بود، خاتمه پس از حکم قاضی دیوان عالی، مجبور به موافقت شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1622

به "طرح و برنامه رئیس جمهور برزیل برای سیاسی کردن ارتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح و برنامه رئیس جمهور برزیل برای سیاسی کردن ارتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید