عبدالله: هیچکس در افغانستان طرح صلح غنی را جدی نمی گیرد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رئیس اجرایی دولت افغانستان ضمن تشبیه طرح صلح ایجاد شده توسط اشرف غنی ضمن تشبیه آن به فهرستی از آرزوها گفت که هیچکس این طرح را جدی نمی گیرد.

عبدالله: هیچکس در افغانستان طرح صلح غنی را جدی نمی گیرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان و طرح صلح رقیب اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و رقیب انتخاباتی اش را غیر واقع گرایانه دانست و آن را نه برنامه ای برای صلح بلکه فهرستی از آرزوها دانست.

چند روز پیش رسانه های محلی طرح 7 ماده ای غنی را برای صلح منتشر کردند که شامل مذاکره با آمریکا و ناتو، مذاکره با طالبان، مذاکره با پاکستان، گفت وگو با کشورهای همسایه، منطقه و دنیا اسلام، گفت وگو با غرب و سازمان های بین المللی، تقویت نهادها در سطح ملی و رسیدگی به شکایات در طرح ملی بود.

این طرح منتشر شده که بعداً مفاد آن توسط مقامات افغان نیز تایید شد جزئیاتی را درباره این ماده ها ارائه ننموده است و بسیاری از دیگر کارشناسان آن این طرح را بویژه بخش آتش بس دوجانبه با طالبان پیش از شروع دوباره گفت وگوهای مجدد آمریکا و طالبان را واقع گرایانه نمی دانند.

عبدالله به خبرگزاری فرانسه گفت: صادقانه بگویم هیچکس طرح 7 ماده ای را به عنوان یک طرح برای برقراری صلح قبول ندارد، این طرح بیشتر شبیه فهرستی از آرزوها است.

وی توضیح داد: هیچکس این طرح را جدی نگرفته است، نه مردم افغانستان و نه هیچکس دیگر.

رئیس جمهور افغانستان در این طرح در حالی از اعلام آتش بس به عنوان پیش شرط مذاکره با طالبان یاد نموده که این گروه دولت را قبول ندارد و در سایه قرار دریافت کابل در گفت وگوهای صلح به دلیل درخواست طالبان اجرا شده و باوجود مخالفت دولت افغانستان سران کشورهای همسایه، منطقه و دنیا با سران طالبان دیدار می نمایند.

عبدالله اضافه کرد که حضور نمایندگانی از دولت افغانستان در روند مذاکرات با طالبان بسیار مهم است حال اینکه رهبری کشور را خود وی و یا غنی برعهده داشته باشد.

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی توضیح داد که هیئت مذاکره نماینده باید فراگیر بوده و دولت نیز باید بخشی از آن باشد.

صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به اظهارات عبدالله گفت که طرح صلح غنی اهداف مشخصی برای صلح پایدار دارد و این طرح را برخواسته از اجماع ملی دانست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 537

به "عبدالله: هیچکس در افغانستان طرح صلح غنی را جدی نمی گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: هیچکس در افغانستان طرح صلح غنی را جدی نمی گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید