فرانسه: شروع تحقیقات بین المللی درباره هواپیمای اوکراین

به گزارش مجله زیبایی زندگی، گفت وگوی روسای جمهور اوکراین و فرانسه درباره هواپیمای اوکراینیدفتر ریاست جمهوری اوکراین اظهار داشت که این کشور با فرانسه توافق نموده است که متخصصان فرانسوی به رمزگشایی جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی سرنگون شده در ایران یاری نمایند.

فرانسه: شروع تحقیقات بین المللی درباره هواپیمای اوکراین

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از رویترز نوشت: دفتر ریاست جمهوری اوکراین امروز (شنبه) اعلام نمود که ولودیمیر زلنسکی و امانوئل مکرون روسای جمهور اوکراین و فرانسه توافق کردند که متخصصان فرانسوی در فرایند رمزگشایی جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی که بامداد چهارشنبه گذشته در نزدیکی تهران سرنگون شد، یاری نمایند.

بنابر اعلام دفتر ریاست جمهوری اوکراین، امانوئل مکرون در یک تماس تلفنی به زلنسکی گفته است که فرانسه هم اکنون یک رویه رسمی برای انجام تحقیقات بین المللی درباره این سانحه را شروع نموده و پذیرفته است که به زودی به کی یف سفر کند.

هفته گذشته یک هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به خطوط هواپیمایی اوکراین در نزدیکی تهران سقوط کرد که در نتیجه آن تمام سرنشینان این پرواز جان خود را از دست دادند. پس از آنالیز علل این سانحه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی صبح امروز اعلام نمود که بر اثر خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مسافربری اوکراینی مورد اصابت موشک قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی شد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به نتایج آنالیز های علل سقوط هواپیمای بویینگ گفت: خطای انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده منجر به فاجعه شد.

وی توضیح داد: روزی غم انگیز. نتایج اولیه تحقیقات داخلی توسط نیروهای مسلح: اشتباه انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده به فاجعه منجر شد. عرض تأسف عمیق، پوزش و تسلیت ما به مردم ما، خانواده های قربانیان و همه ملت های آسیب دیده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 709

به "فرانسه: شروع تحقیقات بین المللی درباره هواپیمای اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه: شروع تحقیقات بین المللی درباره هواپیمای اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید