فرانسه از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران، وزارت خارجه فرانسه روز پنج شنبه با صدور یک بیانیه ضمن استقبال از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای انجام بازرسی این آژانس از دو سایت در داخل ایران، خاطرنشان کرد: توافقی که بر اساس آن ایران به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به دو سایت در داخل خاک خود را می دهد، گامی در جهت صحیح است.

فرانسه از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

گفتنی است که جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه (26 اوت / 5 شهریورماه) و در انتها سفر دو روزه رافائل گروسی مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات کشورمان بیانیه مشترکی صادر کردند.

بر اساس این بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران توافق نمودند تا همکاری های خود را بیش از پیش تقویت نموده، و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از 16 ژانویه 2016 به صورت موقت توسط ایران در حال انجام است، ارتقا بخشند.

در این بیانیه آمده است: بعد از مشورت های فشرده دوجانبه، ایران و آژانس در مورد حل و فصلِ توأم با حسن نیت موضوعات تعیین شده توسط آژانس در ارتباط با اجرای پادمان به توافق رسیدند. در این ارتباط، ایران به طور داوطلبانه به دو مکان تعیین شده توسط آژانس دسترسی داده، و فعالیت های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد نمود.

این بیانیه در ادامه تأکید می نماید که تاریخ های مربوط به دسترسی های آژانس و فعالیت های راستی آزمایی، مورد توافق طرفین قرار گرفته و فعالیت های راستی آزمایی آژانس مطابق با موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی و رویه استاندارد راستی آزمایی آژانس، همان گونه که برای همه کشورهای دارای موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اجراء می گردد، به صورت برابر و بدون تبعیض اجراء خواهد شد.

گفتنی است که هلگا اشمیت دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیز چهارشنبه در واکنش به بیانیه مشترک ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در پیامی توئیتری نوشت: خبری خوب از تهران در مورد همکاری میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی. اتحادیه اروپا به نقش غیرجانبدارانه و منصفانه آژانس اعتماد دارد. همزمان، ما به تلاشمان برای حفظ برجام در جلسه هفته آینده کمیسیون مشترک ادامه می دهیم. من از طرف جوزپ بورل ریاست این جلسه را به عهده خواهم داشت.

همچنین میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین نیز روز چهارشنبه در واکنش به بیانیه مشترک ایران و آژانس در پیامی توئیتری نوشت: پیشرفتی واقعی. سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، رافائل گروسی، به توافقی بسیار مهم در زمینه دو سایت تعیین شده توسط آژانس منجر شد. این گواه دیگری است که نشان می دهد مصاحبه سازنده تر از فشار است. تبریک به هر دو طرف.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1188

به "فرانسه از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید