فردا؛ شروع ثبت نام و سفارس کتاب های درسی سال تحصیلی 1400- 1399

به گزارش مجله زیبایی زندگی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت ثبت نام و سفارش الکترونیکی بسته های آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 از فردا 24 فرودین ماه شروع می گردد.

فردا؛ شروع ثبت نام و سفارس کتاب های درسی سال تحصیلی 1400- 1399

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش محمد مهدی کاظمی در مورد روش ثبت نام و سفارش کتاب های درسی مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی آینده اظهار کرد: در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش ­آموزان به کتاب­ های درسی، نظارت نظام ­مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتاب­های درسی سال تحصیلی آینده در همه دوره ها اعم از عادی، استعداد درخشان و دانش­آموزان با احتیاج های ویژه به وسیله سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com به دو شیوه فردی و گروهی و برابر جدول تقویم زمانی اعلام شده صورت خواهد گرفت.

او گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و شرایط فعلی واحد های آموزشی سعی شده است از شیوه های منعطف برای ثبت سفارش کتاب های درسی استفاده گردد. در این راستا مخاطبان می توانند به وسیله یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتاب های درسی اقدام نمایند. در شیوه فردی والدین گرامی دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره ای دانش آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه بسته آموزشی مورد احتیاج خود را سفارش دهند. در شیوه گروهی مدیران مدارس به وسیله سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب های درسی سامانه مذکور مراجعه نموده و به صورت جمعی نسبت به سفارش کتاب های درسی اقدام می نمایند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان ثبت نام و سفارش کتاب های درسی اظهار داشت: بر اساس بخشنامه ارسال شده به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و مناطق آموزشی سراسر کشور ثبت نام و سفارش الکترونیکی کتاب های درسی از 24 فروردین تا 16 شهریور امسال صورت خواهد گرفت.

کاظمی ادامه داد: در این راستا والدین گرامی یا مدیران مدارسِ دانش آموزان پایه آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیش حرفه ای استثنایی، دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه ای استثنایی، می توانند از 24 فروردین لغایت 23 خرداد ماه امسال اقدام به ثبت نام و سفارش کتاب های درسی نمایند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه نمود: ثبت نام و سفارش بسته آموزشی دانش آموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هفتم متوسطه اول عادی، پیش حرفه ای استثنایی و دانش آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفه ای استثنایی از تاریخ 8/4/99 پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل صورت خواهد گرفت.

او اشاره نمود: معلمان، دبیران و هنرآموزان عزیز نیز می توانند از تاریخ 25 شهریور ماه نسبت به ثبت سفارش کتاب های درسی مربوطه اقدام نمایند.

کاظمی همچنین در زمینه پیش بینی فرصت و زمان اصلاح سفارش بسته های آموزشی گفت: در بعضی از موارد ممکن است دانش آموز به دلایلی همانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود، خواهان اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باشد، در این صورت برای اصلاح سفارش قبلی خود می تواند پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل از تاریخ 17/4/99 نسبت به اصلاح سفارش اقدام نمایند.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع، کارگروه برنامه ریزی سفارش و توزیع کتاب های درسی و بسته آموزشی با مسئولیت مدیر کل آموزش و پرورش در استان ها، مناطق و نواحی تشکیل شده و این کارگروه کلیه امور مربوط به فرآیند سفارش اینترنتی و توزیع به وسیله سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی را به نحو احسن مدیریت، پایش نموده و گزارش اقدامات آن را به صورت ماهانه به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ارایه می نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 966

به "فردا؛ شروع ثبت نام و سفارس کتاب های درسی سال تحصیلی 1400- 1399" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا؛ شروع ثبت نام و سفارس کتاب های درسی سال تحصیلی 1400- 1399"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید