قرار باشد تاریخ کنکورها تغییر کند ستاد کرونا تصمیم می گیرد ، نمی توانیم به داوطلبی که زحمت کشیده بگوییم سال جاری کنکور نداریم

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رئیس سازمان سنجش با تأکید بر اینکه فعلاً جایگزینی برای پذیرش داوطلبان در رشته های پر متقاضی نظیر رشته های پزشکی وجود ندارد و پرطرفدارها حذف شدنی نیستند، می گوید: در حال حاضر تعداد 912 هزار نفر از داوطلبان براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش می شوند که بیش از 20 درصد این ظرفیت برای دوره روزانه دانشگاه های دولتی است.

قرار باشد تاریخ کنکورها تغییر کند ستاد کرونا تصمیم می گیرد ، نمی توانیم به داوطلبی که زحمت کشیده بگوییم سال جاری کنکور نداریم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران، ابراهیم خدایی درباره بعضی اظهار نظرها درباره کنکور می گوید: این مباحث بیشتر داوطلبان را دچار استرس می نماید. ما بارها اعلام نموده ایم که تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و سازمان سنجش برگزارنماینده آزمون ها است. طبیعتاً سازمان سنجش بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه های خود را در مورد آزمون ها پیش خواهد برد. نمی گردد غیرکارشناسی درباره کنکور اظهار نظر کرد. اگر قرار باشد تاریخ برگزاری آزمون ها تغییر کند، ستاد در این باره تصمیم می گیرد و ما نیز به آن عمل خواهیم کرد؛ ضمن اینکه تا به امروز نیز تمامی تاریخ های برگزاری آزمون ها بر اساس تصمیمات ستاد برگزار شده است.

وی درباره اجرای پروتکل های بهداشتی در برگزاری آزمون دکتری می افزاید: حوزه های امتحانی تمامی پروتکل های بهداشتی ما را رعایت کردند اینکه گفته می گردد داوطلبان ماسک نداشتند حرف صحیحی نیست. امتحان چهار ساعت است و ممکن است داوطلبی برای نوشیدن آب ماسک را برداشته باشد ماسک برای داوطلبان اجباری بود و برای 30 درصد از داوطلبان ماسک پیش بینی نموده بودیم.

او تأکید می نماید: ما از داوطلبان کنکور دکتری نظرسنجی نموده ایم که آیا از تمهیدات بهداشتی کنکور راضی هستید یا خیر. بیش از 85 درصد رضایت داشتند. مسئول نظارت بر پروتکل های بهداشتی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت بود و یک نماینده بهداشت هم در حوزه ها مستقر بود. طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت به سازمان سنجش نمره قبولی دادند و البته مواردی بود که تذکر دادند.

رئیس سازمان سنجش در پاسخ به این سؤال که اگر کنکور برگزار نگردد سرنوشت داوطلبان چه می گردد می گوید: از مسئولان می خواهم که در باره برگزاری کنکور در تمامی مقاطع کارشناسی صحبت نمایند اگر کنکور برگزار نگردد یک گسست علمی در کشور داریم. بخشی از پذیرش دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بدون آزمون امکان پذیر نیست و جایگزینی هم برای کنکور نداریم. البته یکسری از وزارتخانه ها و دانشگاه ها براساس احتیاج سنجی نیروی انسانی خود، دانشجو پذیرش می نمایند. همچنین بعضی از رشته های دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی بسیار پر هوادار بوده و رقابت در بین رشته هایی نظیر رشته های علوم پزشکی بسیار سنگین است و داوطلبان برای ورود به دانشگاه های عظیم رقابت می نمایند. بنابراین با توجه به تقاضای زیاد، تراکم و پراکندگی نمرات نمی توانیم پذیرفته شدگان این دانشگاه ها را تفکیک کنیم و فعلاً بجز آزمون نمی توانیم راهکاری برای پذیرش دانشجویان در دانشگاه ها داشته باشیم.

به گفته خدایی، ظرفیت دانشگاه ها محدود است همچنین ما نمی توانیم به داوطلبی که یک سال زحمت کشیده و درس خوانده بگوییم سال جاری کنکور ندهید، سال دیگر کنکور برگزار خواهد شد. حق داوطلبان تضییع می گردد.

خدایی در ادامه می گوید: کنکور بیشتر یک موضوع جذاب اجتماعی و سیاسی شده و صدای کنکور بیشتر شنیده می گردد و بعضی علاقه دارند که اظهارنظر نمایند و بعضی هم می خواهند فالوور جمع نمایند. اما بحث مجلس جدا است. نمی دانم اگر مجلس تصویب کند که کنکور لغو گردد مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا چه می گردد. سازوکار آن چه خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر اینکه فعلاً جایگزینی برای پذیرش داوطلبان در رشته های پر متقاضی نظیر رشته های پزشکی وجود ندارد و پرهوادارها حذف شدنی نیستند، می گوید: در حال حاضر تعداد 912 هزار نفر از داوطلبان براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش می شوند که بیش از 20 درصد این ظرفیت برای دوره روزانه دانشگاه های دولتی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1195

به "قرار باشد تاریخ کنکورها تغییر کند ستاد کرونا تصمیم می گیرد ، نمی توانیم به داوطلبی که زحمت کشیده بگوییم سال جاری کنکور نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرار باشد تاریخ کنکورها تغییر کند ستاد کرونا تصمیم می گیرد ، نمی توانیم به داوطلبی که زحمت کشیده بگوییم سال جاری کنکور نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید