لایحه ایمن سازی ساختمان های بلند مرتبه به کمیسیون برگردانده شد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، اعضای شورای شهر با 10 رأی مخالف لایحه ایمن سازی ساختمان های بلند مرتبه را به کمیسیون برگرداندند.

لایحه ایمن سازی ساختمان های بلند مرتبه به کمیسیون برگردانده شد

به گزارش خبرنگار ، اعضای شهر شورای تهران در جریان برگزاری صد و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر لایحه شهردار تهران در مورد برنامه عملیاتی ایمن سازی ساختمان های بلند مرتبه را بررسی کردند پس از آن که زهرا صدراعظم نوری درموافقت با این لایحه اظهارات خود را بیان کرد علی اعطا به عنوان عضوی که خواستار ارائه این لایحه از سوی شهرداری شده بود و طراح طرح محسوب می شد گفت: این طرح تحت عنوان الزام شهرداری به ارائه لایحه ایمن سازی مطرح شد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه به موجب این طرح شهرداری ملزم بود در راستای وظایف مندرج در بند 14 ماده 55 قانون شهرداری به منظور رفع خطر احتمالی و پایش ساختمان ها در دو حوزه حریق و استحکام بخشی سازه ای برنامه ارائه دهد گفت: من به عنوان طراح این طرح به چند دلیل با کلیات لایحه مخالف هستم.

اعطا با تأکید بر اینکه این لایحه با طرح ما انطباق ندارد تأکید کرد: در هیچ کجای این لایحه مسائل مربوط به استحکام بخشی مطرح نشده است.

وی افزود: ما در طرح پیشنهادی خواستار ارائه برنامه در مورد ساختمان های نا ایمن بلند مرتبه بودیم، ولی در هیچ کجای این لایحه مشخص نشده که ناایمن به چه معناست در حالی که از سوی مرکزی این مصوبه همین ساختمان های بلند مرتبه ناایمن بوده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در مورد مباحث مربوط به ایمنی در برابر آتش سوزی تناقضات زیادی وجود دارد گفت: در بخشی از لایحه آمده که بلند مرتبه به ساختمان های بالای 23 متر گفته می شود و در جای دیگر آمده که به ساختمان های بالای 8 طبقه گفته می شود.

اعطا با بیان اینکه اجرای مصوبه به شکل کنونی با مشکل روبرو می شود گفت: اگر این لایحه تصویب شود 20 پیشنهاد دارم که باید با بررسی آن اشکالات این لایحه رفع شود و لذا از همکاران می خواهم که با کلیات لایحه مخالفت کرده تا برای بررسی بیشتر به کمیسیون برگردانده شود.

وی در ادامه محمد سالاری عضو دیگری شورای شهر با بیان اینکه با برخی از دغدغه های آقای اعطا موافق هستم گفت: ما سه جلسه داشتیم که آقای اعطا دعوت شده بود، ولی شرکت نکرد.

در نهایت اعضای شورای شهر با 10 رأس مخالف این لایحه را رد کرده و به کمیسیون برگرداندند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 207

به "لایحه ایمن سازی ساختمان های بلند مرتبه به کمیسیون برگردانده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه ایمن سازی ساختمان های بلند مرتبه به کمیسیون برگردانده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید