لغو سفر رئیس سنای پاکستان به امارات در اعتراض به تقدیر از مودی

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به دنبال اعطای بالاترین نشان امارات به نخست وزیر هند با وجود سرکوب ها در کشمیر، رئیس سنای پاکستان ظاهرا با لغو سفرش به امارات گفته است قصد ندارد احساسات مردم کشمیر تحت کنترل هند را جریحه دار کند.

لغو سفر رئیس سنای پاکستان به امارات در اعتراض به تقدیر از مودی

به گزارش خبرنگاران، منابع نزدیک به دفتر صادق سنجرانی، رئیس سنای پاکستان به اکسپرس تریبیون گفتند، این سیاستمدار تصمیم دارد سفر خود و یک هیات پارلمانی به امارات را در اعتراض به سفر اخیر نارندرا مودی، نخست وزیر هند به این کشور حوزه خلیج فارس لغو کند.

این منابع همچنین فاش کردند، سنجرانی معتقد است سفرش به امارات پیغام اشتباهی را به مردم کشمیر تحت کنترل هند ارسال می نماید؛ مردمی که از دید پاکستان برای حق معین سرنوشت و آزادی از حاکمیت دولت هند مبارزه می نمایند.

منابع آگاه به نقل از رئیس سنای پاکستان گفتند، او تمایلی ندارد تا با انجام سفر به امارات به احساسات مردمی کشمیری لطمه بزند.

نخست وزیر هند و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در قصر وطن امارات دیدار و گفت وگو کردند. طرفین در این دیدار به بحث و آنالیز پیرامون توسعه روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه و بین المللی پرداختند. پس از این دیدار، ولیعهد ابوظبی در پیغامی توییتری نوشت: بالاترین نشان دولتی به نارندرا مودی، نخست وزیر هند به پاس ایفای نقش در تقویت روابط دوجانبه اعطا شد که نشان دهنده تعمیق روابط بین دو کشور محسوب می گردد.

اختلافات دیرینه میان هند و پاکستان ماه اوت به اوج خود رسید. دهلی نو وضعیت ویژه کشمیر که اکثرا مسلمان نشین است، لغو کرد و حاشیه هایی را به وجود آورد. پاکستان این اقدام را مورد نکوهش قرار داد، سفیر هند را اخراج کرد، تجارت دوجانبه را به حالت تعلیق درآورد و متعهد شد تا لغو وضعیت ویژه کشمیر را در دیوان بین المللی دادگستری به جریان بیندازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 275

به "لغو سفر رئیس سنای پاکستان به امارات در اعتراض به تقدیر از مودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو سفر رئیس سنای پاکستان به امارات در اعتراض به تقدیر از مودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید