مجله نیویورک: آنچه واشنگتن از سوریه می خواهد، نفت است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، ترامپ با صراحت گفته است: احمق ها می پرسند چرا 20 سال در خاورمیانه مانده اید؟ خیلی راحت می گویم: نفت.

مجله نیویورک: آنچه واشنگتن از سوریه می خواهد، نفت است

به گزارش خبرنگاران، بنجامین هارت در مقاله ای برای مجله نیویورک نوشت: اولین اولویت سیاست دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در سوریه مصادره و تصرف منابع نفتی این کشور عربی است. یک چیز درباره این وضعیت پرهرج و مرج که ظاهرا بر ذهنیت و طرز تفکر ترامپ غالب شده وجود دارد و آن نفت بسیار گرانبهای سوریه است. طی هفته های گذشته ترامپ به وسیله توییت ها و بیانیه های علنی صریحا اعلام نموده که حفاظت از میادین نفتی سوریه از اولویت بسیار بالایی برخوردار است.

ترامپ در هفته های گذشته علنا به تحت کنترل دریافت نفت سوریه بالید. وی روز آدینه مجددا این موضوع را مطرح نموده و در توییتی نوشت: هنگامی که بعضی احمق ها می پرسند که چرا 20 سال در خاورمیانه مانده اید خیلی راحت می گویم نفت. ما سربازان مان را به خانه باز می گردانیم و داعش کنترل شده است. جالب این است که موضوع نفت پیش از بازگرداندن وعده داده شده سربازان آمریکایی به کشور و خنثی کردن تهدید تروریستی داعش مطرح می گردد.

این سوال که چرا آمریکا نسبت به نفت دیگر کشورها حق و حقوقی داردکمتر پاسخ داده شده، اما این مساله که هدف اصلی آمریکا در خاورمیانه غارت و چپاول منابع طبیعی است، تئوری های توطئه پیرامون حمله آمریکا به عراق را یادآوری می نماید. در سال 2013 ترامپ تعجب کرد که چرا آمریکا، عراق را بدون نفت ترک نموده است.

شبه نظامیان کرد که پیش تر تحت حمایت آمریکا قرار داشتند سال هاست که در مناطق نفت خیز شرق سوریه با تروریست ها مبارزه کردند. علی رغم دستور ترامپ برای خروج هزار نیروی آمریکایی از سوریه، پنتاگون اعلام نمود میخواهد تانک و نیروهای جنگی به شرق سوریه اعزام کند و برای توجیه این برنامه خود به ضرورت حفاظت از میادین نفتی تحت کنترل نمودها در برابر احیای بالقوه داعش اشاره نمود. در همین حال ترامپ احتمال حفظ نفت سوریه با یاری کمپانی های آمریکایی را در نظر دارد.

وزارت دفاع روسیه تصاویر ماهواره ای منتشر کرد که ثابت می نماید نمودها در حال استخراج و قاچاق نفت سوریه از این کشور تحت حفاظت نیروهای آمریکایی و کارمندان کمپانی های نظامی خصوصی آمریکا هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 510

به "مجله نیویورک: آنچه واشنگتن از سوریه می خواهد، نفت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجله نیویورک: آنچه واشنگتن از سوریه می خواهد، نفت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید