محور مذاکرات لاوروف با همتایان چینی و هندی خود

به گزارش مجله زیبایی زندگی، وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که به رغم بعضی شایعات منتشره، گفت وگوهای سه جانبه بین وزرای خارجه روسیه، هند و چین، امروز به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار خواهد نمود.

محور مذاکرات لاوروف با همتایان چینی و هندی خود

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه اعلام نمود که سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور، امروز سه شنبه با همتایان هندی و چینی خود در قالب مذاکرات سه جانبه روسیه- هند- چین یک کنفرانس ویدئویی برگزار خواهد نمود.

بر اساس این اطلاعات، قرار بود نشست وزرای خارجه سه کشو در سرانجام ماه مارس در سوچی برگزار گردد، ولی پس از آن همه گیر شدن ویروس کرونا، این نشست برگزار نشد. این بار هم به نظر می رسید که برنامه مذاکرات سه جانبه بار دیگر بهم بخورد: گزارشاتی در بعضی رسانه ها منتشر شد، مبنی بر اینکه کنفرانس ویدئویی وزرای خارجه روسیه-هند-چین، به دلیل تشدید جدی اوضاع در خطوط کنترل مرزی بین هند و چین در منطقه هیمالیا، به تعویق بیفتد.

در همین رابطه، چند روز قبل ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی بطور واضح تأیید کرد که این کنفرانس ویدئویی همچنان در تاریخ 23 ژوئن (سوم تیر ماه) برنامه ریزی شده است.

طبق اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، در جریان این مذاکرات، یکی از مباحث اصلی مذاکرات، تقویت کوشش های سه جانبه مسکو، دهلی و پکن برای مقابله با بحران های کنونی در عرصه سیاست و اقتصاد دنیای با توجه به اپیدمی ویروس کرونا در دنیا است.

وزارت امور خارجه توجه این نکته را مورد توجه قرار داده که کشورهای عضو مذاکرات سه جانبه روسیه- هند- چین درباره لزوم جستجوی راهکار جمعی برای پاسخ به این مشکل و تهدیدات دیگر، گفتگو نموده و نقش اصلی سازمان ملل در حل و فصل مسائل بین المللی را مورد تأیید قرار خواهند داد.

علاوه بر این، این وزارتخانه یادآور شده که، کوشش برای استفاده از اوضاع بحرانی کنونی به منظور به دست آوردن منافع یک جانبه، به ضرر امنیت بین المللی و اصل احترام به منافع سایر کشورها بوده و چنین برخوردی غیرقابل قبول است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز پیش از این تاکید نمود، به صورت نمادین کنفرانس ویدئویی روسای دستگاه دیپلماتیک سه کشور در آستانه رژه نظامی مربوط به روز پیروزی در مسکو برگزار می گردد. ضمن اینکه وزرای دفاع هند و چین هم قرار است در رژه نظامی مسکو، شرکت داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1126

به "محور مذاکرات لاوروف با همتایان چینی و هندی خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محور مذاکرات لاوروف با همتایان چینی و هندی خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید